webcam in het netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel t

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2001
is het ook mogelijk om mijn webcam in het netwerk op te nemen? mijn webcam is aangesloten op pc met win xp pro en mijn andere pc draait onder win me.

wat heeft dit voor nut? als je cam in een netwerk zit en je zit op de pc waar de cam niet op aangesloten staat ben je toch niet in beeld. Dit kan naar mijn weten trouwens ook niet

ik vroeg gewoon of het mogelijk was, niet wat voor nut het kon hebben, maar ik wou graag met mijn pc op zolder mijn webcam beneden aanzetten zodat ik als ik boven ben beneden kan kijken. misschien onzin, maar ik wil het graag. dus als iemand nog een serieuze tip heeft graag.

Volgens mij gaat dit niet, cdromspeler enzo kun je wel in netwerk delen, maar webcam niet omdat hij geen driveletter heeft he. Wat je zou kunnen doen is boven de computer overnemen via hulp op afstand, maar ja dan moet het beneden wel geaccepteerd worden natuurijk. Dan kun je het scherm zien van de pc beneden en dus ook evt de webcam

Geplaatst door Robbert1978
Wat je zou kunnen doen is boven de computer overnemen via hulp op afstand, maar ja dan moet het beneden wel geaccepteerd worden natuurijk. Dan kun je het scherm zien van de pc beneden en dus ook evt de webcam

Dit kan heel makkelijk met Netmeeting gewoon extern bureau inschakelen. Dan hoef je alleen maar pass i nte voeren. Hier ben ik een handlediding voor aan het maken, maar dat duurt nog ff :rolleyes:

Oké bedankt, ik wacht je hanleiding even af, en probeer het via netmeeting.

Download bij microsoft Media Encoder, isntalleer die en start de encoder kies broadcast.

Dan kan je poort ed opgeven, kwaliteit... etc. ect.

dan kan je vanuit je hele netwerk met wmp naar je webcam connecten en kijken...

Tis wat moeilijk uit te leggen heb het hier niet draaien, maar als je er mee bezig bent dan spreek het voor zich.

Succes,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan