webcam instaleren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Het gaat om een webcam van Logitech , de quickcam express met een usb aansluiting.

* eerst cd in de pc en dan auto laten runnen.
Bij de instalatie geeft ie een foutmelding
" internal error 2711 WMEcopy" , daarna wordt de instalatie afgebroken.

* eerst webcam aansluiten, xp pro ziet hem wel.... bij instalatie naar de cd waar de drivers staan....instaleren loopt niet helemaal.......gevolg... pc volkomen gescrash.... helemaal opnieuw format C: en windows instaleren.

* In de BIOS is USB enabled en een stap verder staat OS aangevinkt en niet BIOS.
In de PC zitten 2 USB poorten op het moederbord en ook nog eens 2 aparte (2 stekkers met een snoertje dat ergens op het moederbord vast zit)
Op het moederbord-USB is een HP-canner aangesloten die verder goed werkt.

* Bij aparatenbeheer staat onder universal serial bus controllers 4 dingen:
2x USB Root hub
2x VIA rev 5 or later USB universal host controler

Bij system info staan de volgende dingen onder USB

Hewlett-Packard ScanJet 4200C USB\VID_03F0&PID_0105\5&1E1F5333&0&2
USB Root Hub USB\ROOT_HUB\4&BD5C5B2&0
USB Root Hub USB\ROOT_HUB\4&1E8F7657&0
VIA Rev 5 or later USB Universal Host Controller PCI\VEN_1106&DEV_3038&SUBSYS_12340925&REV_1A\3&61AAA01&0&3A
VIA Rev 5 or later USB Universal Host Controller PCI\VEN_1106&DEV_3038&SUBSYS_12340925&REV_1A\3&61AAA01&0&3B

Ik weetv het een heel verhaal, maar ik wilde graag volledig zijn in de informatie in de hooop dat iemand mij kan helpen.

Laatste merkwaardige opmerking...
Ik heb een tweede computer (client in een netwerkje) waarop deze webcam ZONDER PROBLEMEN in 1 keer geInstaleerd kon worden. Ik wil hem echter op mijn eigen pc hebben uiteraard :-)

Alvast bedankt voor jullie hulp

Martin

Laatst bewerkt:
Hier is ook een Logitech 4000 Pro geinstalleerd maar hij werkt alleen op de de USB poort direct op de PC en NIET via de USB hub.
Ik weet niet hoe jij hem hebt aangesloten ?

Nu even nergens want dan crasht mijn ps misschien wel weer :-)
Maar ik heb hem ook direct op de PC aangesloten en niet op de hub.
Ik heb die USB HUB nog niet druven uitproberen :(

Groeten Martin

hi windoos,
Bedankt voor je reactie.

Het is inderdaad precies hetzelfde probleem met ook dezelfde webcam.

Alleen hebben ze het hier over driver updates zoeken voor windows me.

Snap ik niet helemaal omdat deze webcam ook geschikt is voor windows me en xp ( die heb ik dus). Op de instalatiedisk die meegeleverd is staan zelfs aparte xp drivers op. Uiteraard heb ik geprobeerd om DIE te instaleren, maar helaas 2711 enz.

groet
Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan