Webcam kopen en zo ja, welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimbre

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2001
Hallo,

Mijn kinderen willen graag een webcam omdat ze denken dat je er allerlei leuke dingen mee kan doen.

Mijn vragen zijn:

- wat kun je er mee? b.v. live verbinding vanuit huis
zodat je ergens anders thuis kunt kijken?
- wat is een goede webcam?
- wat kost zo'n webcamera?

BVD

Wim

Het ligt eraan wat je ermee wilt doen.
Is het een beetje voor de kinderen om mee te spelen, hoeft het echt niet duur te zijn.
Hier wat prijzen.

Greetz Patrick

Hoi,

Ik heb zelf een logitech camera en het leuke daarvan is dat je er vind ik leuke software bij krijgt om live beelden uit te zenden over het internet en dergelijke.
Ik raad je wel aan om een cam met ingebouwde microfoon te nemen, da's wel zo handig.
Rond de 50 euro heb je echt wel een aardige cam.

OK

Maar wat doen julie er zelf mee?

Kun je het gebruiken voor b.v. msn?

Ik gebruik hem voornamelijk voor MSN Messenger. Mijn broer woont in Zuid Afrika en daar Cam ik regelmatig mee.. Leuk en goedkoop en je kan elkaar gelijk zien.
Maak ook wel eens filmpjes van mijn zoontje en die mail ik dan weer naar familie in het buitenland.

Dat kan ik mij voorstellen maar wat bedoel je met " goedkoop" ?

MSN i.c.m. een webcam kost toch niets ?

hahahaha...ik bedoel is goedkoper als bellen en nog leuker ook. Mits je een open verbinding hebt natuurlijk. Kabel of ADSL of zo.:D
Is geen miskoop hoor een cam, je zult er veel plezier van hebben.:thumb:

Een kwalitatief wat betere webcam (hogere framerate=FPS) met een goede lens is toch wel een aanrader hoor vind ik. Het beeld loopt dan beter en is zuiverder.
Let trouwens op dat een webcam een flinke aanslag pleegt op de upload van je internet verbinding. Als je nog een beetje lekker wilt kunnen surfen is en upload van 128 Kbit (16 KB) toch wel minimaal nodig.

succes;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan