webcam laat laptop uitvallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chiara94

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2011
Hallo iedereen,

ik heb een vervelend probleem met mijn webcam. Telkens wanneer ik hem aanzet of de instellingen ervan wil veranderen (contrast, scherper zetten..) valt mijn laptop uit en start hij opnieuw op. Wanneer hij uitvalt krijg ik een blauw scherm.
Ik heb al vanalles geprobeerd zoals de drivers op acer.com (merk is acer) opnieuwgeinstalleerd. Ook heb ik youcam geprobeerd, maar niks helpt.
Het is wel zo dat ik niet echt de handigste in al die dingen ben, maar een vriend van me heeft me proberen te helpen, zonder resultaat.
Zou iemand weten waaraan dit zou kunnen liggen?

Alvast bedankt! :)

Maak eens een foto van dat blauwe scherm, zodat we kunnen zien welke melding je krijgt.

hopelijk kunt u het lezen

Bijlagen

• P1010396.jpg
    P1010396.jpg
    98,7 KB · Weergaven: 36
Welk besturingssysteem heb je en welk servicepack?

Heb je al eens laten zoeken naar nieuwe drivers voor je webcam?
Toch geen losse, maar de in je laptop geïntegreerde?

Welke laptop heb je ( naam/merk etc.)

ik heb een netbook, acer aspire one AOA 150-Ab (RAM: 1GB; Storage: 160GB); verder is het besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional (versie 2002); Service pack 3

misschien een domme vraag, maar hoe kan ik zien welke driver ik wel of niet moet installeren?

De drivers hebben een versie.
Zo ook de op je netbook geïnstalleerde ( apparatenbeheer).Te zien via eigenschappen.
Is de versie bij Acer nieuwer, dan downloaden en het stuurprogramma in Apparatenbeheer van de videocamera bij laten werken.

ik heb de driver opnieuw geinstalleerd, me laptop opnieuw opgestart. zou het nu moeten lukken?

Proberen maar.
Laat het s.v.p. hier even weten.

ai ai het lukt! :D
je zal het wel horen als er weer een probleem optreed haha,
heel erg bedankt!!!

Mooi zo!
Wil je je vraag op opgelost zetten!

jammer maar helaas, het probleem is dus helemaal niet opgelost. mijn laptop valt nog steeds uit als ik mijn cam opzet. zou iemand mij verder kunnen helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan