webcam laat pc opnieuw opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroentjuhh

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2007
heb vandaag een webcam gekocht en geinstalleerd, telkens als ik iets met die cam wil doen, in msn of via de software van logitech, sluit me pc ineens af en start ie opnieuw, ik heb net heel me schijf geformateerd, en windows er opnieuw opgezet, maar dat hielp ook niks...
software is geinstalleerd, en ge-update via de site van logitech...
als ik een videogesprek wil starten geeft ie ongeveer 2 seconden beeld en dan valt de pc uit....
krijg overigens de ingebouwde microfoon van die cam ook niet werkende maar das een probleem van mindere urgentie
het is een logitech quickcam messenger en ik heb windows xp pro lite als stuurprogramma

iemand enig idee wat het kan zijn?

Op de Ondersteuningsite van Logitech worden diverse problemen besproken, o.a. dat de PC bevriest. Dat lijkt wat op jouw probleem. Krijg je geen foutmelding ? Heb je al in Systeembeheer, Logboeken, Systeem gekeken of daar een foutmelding staat? Rechtsklik op zo'n fout en dan Eigenschappen, dan kun je wat meer te weten komen.
Of is dat allemaal niet beschikbaar in XP Pro Lite? Hoe kom je daar aan? Zit daar misschien het probleem, niet compatible met stuurprogramma's van je logitech Webcam?

er staan zeker 100 foutmeldingen in die logboeken!!
deze 2 komen wel heel vaak voor....

De afhankelijke assemblage Microsoft.VC80.MFCLOC is niet gevonden en de laatste fout was Het onderdeel waarnaar wordt verwezen is niet op dit systeem geïnstalleerd.

Generate Activation Context mislukt voor C:\WINDOWS\WinSxS\x86_Microsoft.VC80.MFC_1fc8b3b9a1e18e3b_8.0.50727.42_x-ww_dec6ddd2\MFC80.DLL. Foutmelding voor referentie: De bewerking is voltooid.
.

ik heb deze versie van xp op internet gedownload, omdat mijn pc nogal traag liep op de vorige versie

op de logitech site staat o.a dat ik de nieuwste directX moet installeren maar dat gaat niet zonder geldige xp validatie, verder staat er dat ik alle andere usb af moet koppelen, maar dat werkt dus ook niet, de geluidskaart en videokaart updaten zou nog een mogelijkheid zijn, maar ik weet dus niet wat voor geluidskaart en videokaart ik heb

het is een logitech quickcam messenger met stuurprogramma 10.0A
ik heb avg virusscan

Die Lite XP is nogal gestript, dus je zult veel software niet kunnen installeren op je systeem ben ik bang. Voldeed je systeem soms niet aan de systeemvereisten voor de "echte" Windows XP dat het zo traag liep op jouw PC?

hij is idd nogal gestript maar heb met ander software nog geen problemen gehad hoor, mijn pc liep voldoet wel aan de eisen voor de normale xp, maar hij liep traag omdat ik maar 15 gb harde schijf heb en die dus helemaal vol stond.....de lite versie nam veel minder ruimte in beslag
denk dat ik maar het best een andere versie van xp kan gaan downloaden en dan nog maar es alles opnieuw installeren:confused:

Op mijn C-schijf staat Windows XP Pro SP2 en Program Files, verder niets ("Mijn documenten" heb ik naar D verplaatst). Gebruikte ruimte op C: 10 Gb.

NB: de foutmeldingen die je noemde gaan toch echt over niet op jouw PC geinstalleerde onderdelen van XP.

Laatst bewerkt:
klopt...ik heb nu ook veel op me d schijf staan maar die is ook maar 16 gb groot, dus ook niet erg veel plek he:p

deze versie van xp klopt van geen kante....heb ook al een paar keer het verzoek gehad om de cd van xp in de drive te doen omdat er een bestand was vervangen door een niet herkende versie:confused:
ik heb inmiddels de nieuwste directx geinstalleerd, en cam software verwijdert, nu nog es proberen installeren,dus als dit niet werkt word het een andere windows

Laatst bewerkt:
nadat ik een andere versie van windows heb geinstalleerd werkte de cam perfect:D
bedankt voor jullie hulp:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan