Webcam Medion Akoya p6622 laptop werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

batch

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2009
Berichten
306
Hallo iedereen,

Mijn vader en ik hebben vanmorgen een Medion Akoya P6622 laptop gekocht (bij de Aldi) maar de 1.3 MP webcam de er ingebouwd zit werkt niet.
Weet iemand hoe ik deze aan de praat krijg?


- Met Cyberlink Youcam krijg ik de melding dat er geen webcam geinstalleerd is en bij MSN heb ik zwart beeld.

- Driver Ginieus Pro vind ook geen drivers voor mijn webcam

- Ik weet niet wat voor merk het is.

- Ik kan hem ook niet vinden in apparaatbeheer. (of ik kijk niet goed)

- Er zit win7 home edition op

- Er zaten al heel wat programma's op O.A. Youcam van Cyberlink, ik heb dit er niet zelfopgezet en de laptop is niet tweedehands.
 
Even in de handleiding kijken hoe je de webcam moet in- en uitschakelen
 
volgens het boekje moet ik in MSN op het webcam icoontje onderaan mijn avatar klikken en dat er dan een assistent komt om de webcam in te stellen.

die komt er dus niet...

verder staat er niks in over de webcam wel over drivers dat die met succes in het testlab zijn getest en dat er regelmatig nieuwe uitkomen - verder geen website ofzo
 
Je moet de webcam eerst inschakelen voor je hem b.v. in MSN kunt gebruiken. Gaat meestal OF met een toets-combinatie of een speciaal knopje.
Zolang je de webcam daar niet aanzet, gebeurt er niets...
 
welke toetsencombinatie of welk knopje kan dat zijn?

ik zie wel dat er een camera-icoontje onder de F8 knop zit maar als ik daarop druk gebeurt er niks er gaat ook geen lampje in de webcam knipperen ofzo
 
welke toetsencombinatie of welk knopje kan dat zijn?

ik zie wel dat er een camera-icoontje onder de F8 knop zit maar als ik daarop druk gebeurt er niks er gaat ook geen lampje in de webcam knipperen ofzo

Probeer eens de Fn toets samen met die F8 toets...
 
er gebeurt nog niks en F8 moet trouwens F9 zijn het icoontje staat onder F9 sorry
 
Toch moet het zoets zijn...

Beetje onaardig misschien, jij hebt de handleiding daar waar het echt in staat, wij hier niet....
 
In het boekje staat alleen dit:


Gebruiksvoorbeeld met Windows Messenger

1. Start hier de Windows Messenger en installeer een gebruikersaccount, voorzover dat nog niet gebeurde. Deze dienst is gratis. Alleen de kosten voor de internetverbinding worden gerekend.

2. Kies uw gesprekspartner uit de lijst, klik op het camerasymbool onder uw herkenningsfoto.

<hier staat een foto>

Een assistent helpt u de optimale instellingen voor uw luidsprekers , uw microfoon en uw webcam in te stellen. volg de aanwijzingen op het scherm

3. klik op klaarzetten, om uw beeld met de webcam over te brengen.

4 Wanneer uw gesprekspartner eveneens een webcam aangesloten heeft; klik dan op het symbool onder het herkenningsfoto van uw partner; om het live beeld te ontvangen.

maar hier staat niet hoe ik hem activeer.
 
Laatst bewerkt:
In het boekje staat alleen dit:


Gebruiksvoorbeeld met Windows Messenger

1. Start hier de Windows Messenger en installeer een gebruikersaccount, voorzover dat nog niet gebeurde. Deze dienst is gratis. Alleen de kosten voor de internetverbinding worden gerekend.

2. Kies uw gesprekspartner uit de lijst, klik op het camerasymbool onder uw herkenningsfoto.

<hier staat een foto>

Een assistent helpt u de optimale instellingen voor uw luidsprekers , uw microfoon en uw webcam in te stellen. volg de aanwijzingen op het scherm

3. klik op klaarzetten, om uw beeld met de webcam over te brengen.

4 Wanneer uw gesprekspartner eveneens een webcam aangesloten heeft; klik dan op het symbool onder het herkenningsfoto van uw partner; om het live beeld te ontvangen.

maar hier staat niet hoe ik hem activeer.

Je moet niet kijken bij de instellingen voor Messenger....

gewoon aan het begin van de handleiding moet je zijn, waar staat waar alle knopjes en toets-combinaties voor dienen.
Daar staat ook het in- en uitschakelen van de webcam tussen!!!!!!
 
oké volgens het boekje moet de toetsencombinatie fn + F9 de webcam activeren.

maar ook als ik die toetsen combinatie indruk gebeurt er nog steeds niks in messenger.


echt typisch nederlanders eerst vragen dan in boekje kijken.... :p
 
Bij sommige laptops kun je de webcam aan en uitzetten in de bios. Kijk eens of hij daar niet staat uitgeschakeld.
 
Ik kan niks vinden wat met de webcam te maken heeft in het American Megatrends BIOS
 
FN toets ingedrukt houden en op F9 drukken (icoontje fototeostel). Dan gaat de webcam aan. En natuurlijk bij MSN een webcam sessie starten.
Heb er hier twee staan (vanmorgen gehaald) en daar werkt het prima bij.
 
Laatst bewerkt:
dit is vaag nu doet hij het wel met die toetsencombinatie.

Hij doet het hoor!

bedankt allemaal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan