Webcam met Skype, wel-niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

yolandal

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2008
Berichten
145
Beste mensen,

Ik wil op een wat verouderde pc (maar doet het nog prima) de Microsoft Lifecam HD 5000 installeren en met Skype gebruiken.

Installeren gaat goed, testen in Skype gaat goed en geeft ook beeld, maar zodra ik contact maak in Skype met een contactpersoon, schakelt de cam uit en krijg ik een kruisje dat er geen videobeeld mogelijk is. Als ik de verbinding met die persoon verbreek, en de videoinstellingen test, doet ie het weer wel....

De camera is van de week gekocht dus nieuw, eerst software geinstalleerd en toen de cam er in geplugd. Ik weet niet meer wat ik moet doen om het werkend te krijgen.

Als de cam het nu helemaal niet zou doen, maar hij weigert alleen tijdens een (video)gesprek met een persoon.

Heeft iemand misschien een tip/idee wat ik nog zou kunnen doen?
 
ga eens naar skype - instellingen - video instellingen, heb je daar nog mogelijkheden om te kiezen welke cam je wilt starten? zo ja kies dan alleen voor de naam van de camera en niet de bijbehorende software, laat maar weten of dit werkt.
 
Bij de videoinstellingen valt weinig te kiezen, er staat maar één cam in en dat is de Lifecam..... ik heb de cam op een andere pc getest, en daar gaat het goed met Skype.

Ik ga hem maar de-installeren, nieuwe software d/l en in een andere USB poort doen, kijken of dat helpt.... ik laat het weten.
 
Het is opgelost, ik heb de software van de cd gede-installeerd, software ged/l van MS site, en USB in andere plug, en toen werkte het.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan