her i'm heeft langer geduurt dan gedacht maar dit wordt de post van je leven. dus ga er maar vast voor zitten.
ik weet neit of je je het boven staande programma al heb gedownload maar deze meot je ook nog ff doen verder op heb ik het namelijk over dit programmatje.
http://nederland.softpicks.net/software/Watcher-and-RemoteView-The-Watcher_nl-21126.htm
doorloop de instalatie van het eerste genoemde programmatje en start hem op als hij vraag welk formaat je hem wil benaderen kies je voor directshow omdat dat een sneller methode is als VfW vervolgens selecteer je je webcam in het venster. (ik ga er vanuit dat die al goed is geinstaleerd met de benodigde software en dat hij ook 100% werkt. als het goed is ziet je vervolgens meteen beeld.
ik weet niet wat je van plan bent met de webcam maar met deze software is het mogelijk om hem als beveiligingscamerea in te stellen en hem beweging te laten decteren en als hij beweging ziet dat te melden via sms of mms en zelf door foto's of beelden ervan te versturen. dat kan handig zijn.
maar oke om alles goed in te stellen ga je naar het balletje linksboven in en klik erop selecteer setting nu gaan we eerst je verbinding instellen selecteer je verbinding en doe het zo dat je ook nog wat bandbreedt overhoud voor surfen en andere internet dingen.
omdat je toch de beste kwaliteit wil ga we hem nu eerst instellen
klik op video soucre and format aan de linker kant onder videosettings en klik op de knop video soucre klik dan in het nieuwe schermpje op het tabblad custom video proc amp. speel met de schuifregelaats tot je de beste beeldkwaliteit bereikt met de knop video format kun je het videoscherm kwa formaat (groot/klien) instellen.
klik op motion snsitvity als je hem iet wil late bewaken en dus bewegings gevoeligheid moet aanzetten. met de schuif regelaar kun je de gevoeligheid instellen. als je bijvoorbeeld maar een stukje wil bewaken en op de achtergrond allemaal beweging heb kun je op de knop set mask klikken en een stukje selecteren wat niet hoeft bewaakt te worden. en klik op ok
je kunt watcher automatisch foto's laten versturen per e mail klik darvoor op email allert aan de linker kant.
daar moet je wel de emailinstelling instellen dus daar moet je misschien even de papieren van de provider bij pakken. je moet ook de opties auth login aan zetten anders krijgt hij geen toegang om iets te verzenden.
zo nu kun je alles uit testen door even beweging te laten decteren door je hand ervoor langs te halen en kijk of je een email krijg.
maar nu komt wat jij misschien interesanter vind je kunt hem ook in een browser laten zien. je kan dat ook met het programmatje remoetview doen wat ik boven aan de link van neerzetten. maar jij wil waarscijnlijk gewoon de browser;
klik op het knopje play onder broadcast. en hij opent hem nu in een browser venster koppieer deze link en je kan hem op een andere pc in een netwerk bekijken.
wil je hem echt uploaden dan zou je toch echt eerst space en alles aan moeten vragen en dan de volgende link als media in moeten voegen en dan zou het ook mogelijk moeten zijn. maar dan dien je wel een aardige verbinding te hebben en je pc als server aan te hebben staan.
zo dat was m aardig stukkie tekst he