Webcam online bekijken !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Hoi allemaal,

Kan ik op de één of andere manier de beelden en geluid van mijn webcam online bekijken?
Is er een site voor en software voor?

Ik hoor graag,

T

Ik gebruik hiervoor WebCamXP. Je installeert het programma, geeft een poort in en hij is online. Je kunt de interface afschermen met een wachtwoord ;) Op het eerste gezicht lijkt het op een beveiligingssuite maar je kunt het ook voor privé gebruiken. :thumb:
http://www.webcamxp.com/home.aspx

Hoi,
Ik keek even op ******* en haal hem net binnen !
Kwam hem daar tegen maar fijn dat jij er ervaring mee hebt. Mag ik je benaderen bij vragen?

T

Ziet er goed uit maar als ik mijn Build in iSight cam selecteer blijft het beeld zwart?

Zou je wat basis uitleg kunnen geven?

Ja hoor, ik denk dat ik al weet waarom het beeld zwart is.

Start het programma op. Er staan dan 6 vlakken, genummerd van 1 tm 6.
Rechter muisknop op vlak 1 en dan ''PCI / USB Driver'' => USB 2.0 camera (of zoiets).
Vervolgens is het beeld zwart. Klik op het vlakje 1 om het beeld van de camera te krijgen.
Nu moet het lukken ;)

Als u ook nog moet weten hoe de webserver werkt, ask it me!
Groeten,
Jasper

Web server hoor ik ook graag van je.
Ik wil mijn pup in de bench van afstand in de gaten kunnen houden als ik weg ben.
We zijn met bench training bezig ;-)

Oké, werkt de camera nu wel?
Als je voor de ''Free version'' hebt gekozen moet je deze omzetten naar de "Pro version'': Help => About => Rechtsonderin ''Try Pro Version''. De Pro Version (60 dagen) heb je nodig om een wachtwoord voor de webserver in te stellen.
Hierna ga je naar Web/Broadcast => Vul een hostnaam + poort nummer in en klik op ''Activate'''.
Nu nog een wachtwoord instellen: => Acces Restrictions => Username en Password => Add/Update => Activate

Nu rechtsonderin staat een blauwe hyperlink. Klik hierop. Nu opent de webbrowser => Vul de gebruikersnaam en wachtwoord in en voila..de webcam is online.
Vergeet niet de poort te forwarden in de router!!

Groeten,
Jasper

Uhh, dat hoef ik allemaal niet te doen zie ik !!
Als ik naar Web/Broadcast ga dan staat die link al onderin.
Wat ik alleen nog niet gedaan heb is een wachtwoord instellen maar dat zal ik wel even doen.
Beeld gaat nu goed ( alleen op mijn Mac niet) maar op mijn Vaio heb ik helaas geen geluid !!??

Als ik naar audio ga dan kan ik daar niets doen, is het niet ondersteunt?
Ik heb de Pro versie overigens !!

Werkt dit alleen op PC's waar WebcamXP op geïnstaleerd is?
Op mijn eigen PC's heb ik via die link beeld maar bij iedere andere PC ( bijvoorbeeld de buren) niet !!

Uhmm...die link is alleen voor binnen het netwerk. Als je ook van buitenaf wil kijken moet je eerst het publieke IP adres te weten komen, bijvoorbeeld door naar www.watismijnip.nl te gaan. Vervolgens in de router de poort forwarden en dan bij de buren naar http://www.(ipadres):8080 te gaan. Zo moet het wel lukken. Eigenlijk werkt het precies als Apache instellen. :thumb:

Vraag 't me als het niet lukt!

Man, ik heb zo'n druk leven.....

Nog niet aan toe gekomen helaas.
Morgen weer een dag moet je maar denken ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan