Webcam probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Capslock

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2006
Ik heb een Acer Aspire 9410 Z [laptop] hier zit een ingebouwde Acer OrbiCam in. Na een paar keer de webcam gebruikt te hebben, doet deze het sinds vandaag opeens niet meer.

Ik heb al naar upgrades gezocht, maar de laptop geeft aan dat deze niet nodig zijn en het apparaat correct werkt. Ook bijv. met msn gesprekken doet de webcam het gewoon...

De melding die verschijnt is: acer Orbi Cam Application werkt niet meer. Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt. Het programma wordt gesloten en u krijgt een melding als er een oplossing beschiktbaar is.

Kent iemand dit probleem of heeft iemand de oplossing, alvast bedankt.

Als de webcam gewoon werkt bij MSN-gesprekken, wanneer krijg je dan die foutmelding?

Bij ons idem dito! Hij heeft het een keer gedaan om ons te laten zien hoe het werkte. Daarna, nooit meer! Ook een Acer laptop met Orbicam.

haaii
ik had die probleem ook
had acer aspire 510z
bij msn deed hij het wel maar als ik foto's wil maken deed hij het niet.
ben terug gegaan naar mediamarkt (had hem daar gehaalt)
en daar deed hij het ineens, heel raar
maar wou die avond een nog een back-up maken met de huidige instellingen
deed de dvd er in en hij herkende de lege dvd niet eens.:shocked:
ben direct terug gegaan want mijn garantie was bijna afgelopen.
zij wisten ook niet wat de probleem was, dus ik mocht een nieuwe laptop uitzoeken:D

Ik heb dit probleem dus ook, webcam werkt wel, maar niet meer via het programma acer orbi cam. op zoek naar herstel bestandje, maar kan niets vinden. Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem?

Ik zit er ook mee, via msn doet hij het wel. Ook Windows Mail doet het opeens niet meer, ze starten allebei niet eens op en hij roept direct "Dit programma werkt niet meer, er wordt gezocht naar een oplossing voor het probleem"

En als je de software van de cam opnieuw installeert?

acer orbi cam

Ik heb ook een acer 9305 en mijn orbi cam werkt ook niet optimaal.
Als je naar c:\windows\bisonc07 gaat en hierop dubbelklikt zal hij het programma weer activeren. 1 probleem. Het is niet meer mogelijk om foto's te maken met je webcam.
Dat is het probleem wat ik opgelost zou willen zien.
Wie weet hoe dit op te lossen.?????

Arno

Ik heb een Acer Aspire 9410 Z [laptop] hier zit een ingebouwde Acer OrbiCam in. Na een paar keer de webcam gebruikt te hebben, doet deze het sinds vandaag opeens niet meer.

Ik heb al naar upgrades gezocht, maar de laptop geeft aan dat deze niet nodig zijn en het apparaat correct werkt. Ook bijv. met msn gesprekken doet de webcam het gewoon...

De melding die verschijnt is: acer Orbi Cam Application werkt niet meer. Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt. Het programma wordt gesloten en u krijgt een melding als er een oplossing beschiktbaar is.

Kent iemand dit probleem of heeft iemand de oplossing, alvast bedankt.

ook ik heb precies hetzelfde probleem! het enige wat bij mij hielp was de pc terug in de fabrieksstand zetten. toen kon ik weer gewoon fotos maken met de webcam maar helaas maar voor korte duur, nu krijg ik weer precies dezelfde melding, maar om nou elke keer de pc terug te zetten in de fabrieksstand vind ik ook geen optie. op msn doet hij het trouwens wel. laptop is pas een maand oud dus er zit nog garantie op maar als ik het hier zo lees lijkt het wel of ze er allemaal last van hebben?

ook ik heb precies hetzelfde probleem! het enige wat bij mij hielp was de pc terug in de fabrieksstand zetten. toen kon ik weer gewoon fotos maken met de webcam maar helaas maar voor korte duur, nu krijg ik weer precies dezelfde melding, maar om nou elke keer de pc terug te zetten in de fabrieksstand vind ik ook geen optie. op msn doet hij het trouwens wel. laptop is pas een maand oud dus er zit nog garantie op maar als ik het hier zo lees lijkt het wel of ze er allemaal last van hebben?

en ben er inmiddels achter dat als je alle fotos uit je afbeeldingen haalt, de cam het weer doet! bij mij iig wel! probeer het maar eens, je kan de fotos altijd weer terugzetten vanuit je prullenbak. vreemde oplossing maar bij mij werkte het!

webcam

Heb hetzelfde probleem gehad en opgelost toen ik toevallig voor een andere toepassing de update MSXML 4.0 servicepack 2 geinstalleerd heb. Proberen ! zeker als er andere toepassingen (bv games) ook niet werken

webcam probleem orbicam

en ben er inmiddels achter dat als je alle fotos uit je afbeeldingen haalt, de cam het weer doet! bij mij iig wel! probeer het maar eens, je kan de fotos altijd weer terugzetten vanuit je prullenbak. vreemde oplossing maar bij mij werkte het!

goeie tip heb het ook geprobeerd en het werkt, nadat ik later foto's in een andere map geplaatst heb geen probleem meer bedankt voor de simpele maar goede oplossing,jammer dat ze bij acer nog steeds slapen:thumb:

webcam Acer Aspire 9410Z

Heel hartelijk bedankt voor deze gouden tip, had Acer gemaild en nooit meer wat van gehoord. Inderdaad toen ik alle foto's uit afbeeldingen :verplaatst had werkte webcam weer. Marco

acer aspire 5670 orbi cam

hallo mijn orbicam op mijn acer aspire 5670 wekrt niet .
heb driver gedownload, en als ik dan op orbicam klik geeft hij aan: geen webcam gevonden of werkt niet goed .
ik heb nu windows 7 ultimate op de computer .

wie kan mij helpen ?

hallo mijn orbicam op mijn acer aspire 5670 wekrt niet .
heb driver gedownload, en als ik dan op orbicam klik geeft hij aan: geen webcam gevonden of werkt niet goed .
ik heb nu windows 7 ultimate op de computer .

wie kan mij helpen ?

Hetzelfde doet zich bij mijn Aspire 5670wmli voor. Ik draai Windows Vista.
De foutmelding zegt "Geen Webcam aangesloten"
Helpdesk van ACER laat het afweten.
Het eerste half jaar heeft het met Vista wel gewerkt.

Orbicam

Probeer uit afbeeldingen de foto's te halen en verplaatst ze naar andere map, alleen foto's die met de webcamera zijn genomen kun je laten staan.
Bij mij was probleem direct verholpen.

Probeer uit afbeeldingen de foto's te halen en verplaatst ze naar andere map, alleen foto's die met de webcamera zijn genomen kun je laten staan.
Bij mij was probleem direct verholpen.

Alle foto/'s verwijderd. Heeft geen enkel effect op het probleem. Nieuwe drivers geinstalleerd. Blijft vertellen, dat er geen Webcam is aangesloten.

webcam

Weetje wat mijn probleem is..
Als mijn jongere zusje op msn zit, doet de webcam 't wel
en als ik op mijn eigen msn zit dan doet de webcam 't niet.

hoe kan dat ?:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan