webcam software verstoord internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marie1

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2002
Berichten
887
omdat ik werkelijk geen idee heb waar ik dit onder moet plaatsen toch maar ff in diverse.
Want hoort dit bij internet, bij software, bij randapparaten, bij windows ME?

Gisteren heb iik de sorftware voor mijn webcam opnieuw geinstalleerd.
Daarna kon ik niet meer op internet komen.
Er was wel verbinding.
Bij de provider konden ze mijn computer bereiken.
ook de helpdeskmedewerker van de leverancier kon zomaar mijn computer in.
Ik kon wel pingen maar kon het internet niet meer op.

Volgens de helpdesk van de leverancier, lag het aan de software van de provider.
Volgens de helpdeks van de provider lag het aan Windows ME.

Na een dag zoeken naar mogelijke oplossingen restte niets anders meer dan formateren en opnieuw installeren.

Dat ging goed, totdat ik mijn webcam weer installerde.
Al tijdens de installatie, toen gezocht werd naar software op internet was internet niet meer berijkbaar.
En daarna ook niet meer.
Bij het proberen de software te verwijderen kreeg ik de melding dat de software beschadigd was en niet meer te verwijderen.

DUS !#^$&&#$! restte me niets anders dan maar weer te formateren.

Ik zit nu dus op even op internet met verder nog niets anders geinstalleerd dan windows ME.
En durf ook niet meer verder.

Ik denk toch dat het niet aan provider of ME ligt, mar aan de webcam software.

Alleen vraag ik me af waarom die webcam (philips ToUcam) nooit eerder problemen heeft gegeven.

Wil hierbij nog vermelden dat ik een maand geleden ook al internet niet meer op kon, na een setup van Windows ME.

Ik hoop echt dat iemand me wijzer kan maken, want ik durf nu ff niet verder te gaan met installeren van randapparatuur etc.
straks lig ik er weer uit.

Als het echt aan de webcam software ligt, is eer ergens nieuwe onbeschadigde software op te halen.
dat ding is nog nauwelijks gebruikt.

wanhopige Marietje
 
Laatst bewerkt:
Idd een heel vreemd probleem, en het heeft hiervoor wel goed gewerkt samen?
Voor een ander besturingssysteem kiezen zoals 2000 of XP zou inderdaad ook geen overbodige luxe zijn, ME is echt het slechtste besturingssysteem dat microsoft ooit gemaakt heeft:(
 
ik heb die webcam eind november gekocht en maar af en toe gebruikt, alleen voor webshots.
Het heeft nooit problemen gegeven.

problemen om het internet op te komen heb ik bij mijn weten nog nooit gehad, behalve als de server plat lag of zo.

XP werd me door de helpdeskmedewerker van de provider met klem afgeraden.
Ik kon het beste terug naar 98.
maar die bezit ik niet.
 
Als de pc geen 2000 of XP aan kan (te oud/langzaam) of er geen 2000 / XP drivers zijn voor je overige hardware en webcam dan zou 98 idd een betere keus zijn ja, maar als het kan zou ik je altijd 2000 of XP aanraden. Alhoewel 98 ook zeker nog beter is dan ME :confused:

Verder zou ik ook niet weten hoe je hiermee te helpen, zoek eens rond op het forum en op google, wie weet.....

Succes;)
 
computer is pas 3 jaar oud en zou xp aan moeten kunnen.
maar ik leef van een bescheiden WAO-tje.
Om dan ff een andere versie aan te schaffen terwijl het voor mij echt niet duidelijk is of het daar aan ligt, is nogal wat.

Vooral omdat er voor mij toch duidelijk een verband tussen webcam software en het gebeuren ligt.
Dus ik hoop dat iemand anders dit herkent.
misschien is het zo simpel op te lossen als bv met nieuwe software voor de webcam?
 
Geplaatst door Marie1
computer is pas 3 jaar oud en zou xp aan moeten kunnen.
maar ik leef van een bescheiden WAO-tje.
Om dan ff een andere versie aan te schaffen terwijl het voor mij echt niet duidelijk is of het daar aan ligt, is nogal wat.

Vooral omdat er voor mij toch duidelijk een verband tussen webcam software en het gebeuren ligt.
Dus ik hoop dat iemand anders dit herkent.
misschien is het zo simpel op te lossen als bv met nieuwe software voor de webcam?

Ik snap je probleem, maar ook voor werkende mensen is en nieuwe windows versie kopen een hoop geld hoor en doe je ook niet zomaar even! Er zijn natuurlijk wel andere manieren om er aan te komen, al is het maar om het te proberen. Kopen kan dan altijd nog. Of even uitproberen bij iemand die je kent met XP of misschien een winkelier die zo aardig voor je is:thumb:

Als nieuwe software voor de CAM er was dan had de helpdeskmedewerker je die al gegeven neem ik aan, denk je niet? Je kan natuurlijk nog even rondkijken op de site van de CAM, wie weet!
 
a ging men bij de helpdesk niet van de cam uit.

b kan ik de site niet vinden, want die staat vermeld in de software en als ik de software installeer, dan kan ik niet meer op de site komen.

kmoetnu weg, zal morgen wel ff de helpdesk bellen of ze me aan de site kunnen helpen.
 
Als je het merk en type van de CAM weet dan moet het vinden vand e site via google toch niet zo moeilijk zijn lijkt mij......of wel?

Puntje a: BIj de helpdesk van de Cam leverancier gaan ze niet van de CAM uit?
 
Bij Mycom niet nee, die bleven uitgaan van een softwareconflict bij Multikabel
en bij Multicable hadden ze het over een niet nader genoemd software conflict van software op mijn computer.

Ik heb gisteren met herinstalleren na elke installatie van software gekeken of ik internet nog op kon.
En dat ging zonder problemen.
totdat ik de software van de cam installeerde, waarbij gevraagd werd of ik accoord ging met het checken of er nieuwere software op internet stond.
Op dat moment was internet niet meer te bereiken.

En bij de poging tot verwijdering kreeg ik de melding dat het niet verwijdert kon worden omdat de software beschadigd was.

Mijn eigen logica komt dan toch weer op die webcam softare uit.
 
heb inmiddels contact met philips en er blijkt inderdaad andere software nodig.
duim maar voor me dat het goed komt.
anders kan ik vandaag niet meer reageren.

Wel opvallend, philips is een nederlands bedrijf, maar je moet wel engels spreken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan