Webcam tonen op website

Status
Niet open voor verdere reacties.

SeaBoy

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2012
Hallo,

Ik weet niet goed in welke sectie ik mijn vraag moet plaatsen dus ik gok op deze.

Ik zou graag een webcam tonen op mijn website met stilstaande beelden (foto's dus) en dat er iedere 5 minuten een nieuwe foto gemaakt wordt die dan op de website verschijnt.

Enkele vraagjes:
*1. Welke software heb ik hiervoor nodig? Liefst volledig gratis.
*2. Het uploaden van de foto's. Gebeurd dit via mijn eigen webruimte?
*3. Moet mijn computer en internet 24/7 op staan om de webcam draaiende te houden?

Alvast dank bij voorbaat!

1. Zie tutorial PHPHulp
2. ja, als je die daar upload komen die gwn daar te staan
3. ja

Wat me een beter oplossing lijkt is een ip-cam. dan hoeft je pc niet te draaien en is niet zo belastend voor je webruimte

Laatst bewerkt:
Hoi, bedankt voor je snelle antwoord!
Een ip-camera zou inderdaad een goede oplossing zijn maar deze zijn erg duur. Het is tenslotte voor een website zonder inkomsten bedoeld daar het niet om een bedrijf of organisatie gaat. Zo'n aankoop is dus te duur hiervoor.

Is er verder geen andere (liefst gratis) alternatief voor een webcam op de website te plaatsen zonder dat de pc en het internet steeds moeten aan staan?

Niet als je geen server hebt. Een standaard webcam heeft namelijk geen netwerkmogelijkheden. Moet een server (kan pc) bij zijn.

Sommige router ondersteunen wel dergelijke apparaten zoals printers of webcams. Meestal zit er dan een USB-aansluiting op. Kijk eens in de handleiding van je router of die er iets mee kan.

Als je router dit niet ondersteund kan je nog eens kijken naar een raspberry-pi. Die ondersteunen dit wel dacht ik. Verbruikt weinig stroom, zeer klein en goede netwerkmogelijkheden. Kan er gelijk een webserver op zetten. Kosten zo een 30euro, mijne 50 omdat ik hem snel nodig had en verzending vanuit verwegistan me te lang zou duren en ik geen beschikking had over een paypal account.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan