webcam uitzenden zonder poorten te openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

vikings

Banned
Lid geworden
1 apr 2006
Berichten
477
ik wil een webcam uitzenden zonder poorten te openen
dit gaat wel (weetik) maar dan moet er een server programma op een pc geinstallerd worden en een viewer of iets wat de webcam utizend naar die server.
op die pc (via internet) moet dan poortopen

ik wilde hier eerst icecastserver mee gebruiken maar ik kan niks vinden om een webcam uit te zenden naar icecast. ik wil dus webcam uitzenden naar andere server via internet waar wel poorten open kunne,
:shocked:

Hoe en met welk programma kan ik dat het beste doen, om webcam te zenden naar server.
zullen wel wat progjes voor zijn. maar ik weet niet welke.
of als iemand een programma weet voor zenden naar icecast dan kan ik dat gebruiken. maar ik heb dus nog niks kunnen vinden:(

- of progje om webcam naar icecast te zenden
- of een heel ander programma, waar ook naar andere server webcam kan zenden. (server en webcam zender)
 
Wil je het naar het web verzenden dan zal het toch via een poort gaan hoor. Hoe je het ook wendt of keert, het gaat altijd via dat draadje.

Wil je het uploaden (aantal beelden per seconden/minuut) naar een webserver, dan gaat het via een FTP poort, wil je het streamen, dan zal er toch een poort open moeten staan.

Geen poort open = Geen verbinding.
 
Wil je het naar het web verzenden dan zal het toch via een poort gaan hoor. Hoe je het ook wendt of keert, het gaat altijd via dat draadje.

Wil je het uploaden (aantal beelden per seconden/minuut) naar een webserver, dan gaat het via een FTP poort, wil je het streamen, dan zal er toch een poort open moeten staan.

Geen poort open = Geen verbinding.

;)
lol
ben je wel wakker :)



de poort op de plek van de pc met webcam NIET OPEN.
naar server zenden (Wat ik dus zoek, wat naar die server zend met een webcam vierwer (of zo iets) en een server) op server porot open.)

voor het zenden naar een andere server, is poort open niet nodig. alleen bij de pc waar het binnen komt.

PC Met cam. -> Internet -> PC Server voor cam. (poort open.) :p

Zo wil ik het HEBBEN.. maar hoe.. en waarmee...
 
Laatst bewerkt:
voor het zenden naar een andere server, is poort open niet nodig. alleen bij de pc waar het binnen komt.

Lol ben je wel wakker?

Ken uw netwerk werking.
Ook de verzendende pc opent een poort om te verzenden. dat je hem misschien niet standaard hoeft aan te geven betekend niet dat het geen open poort betreft.

Als jij je firewall/router insteld dat uitgaand verkeer altijd toegestaan is en het daarnaast een statefull firewall is betekend dat je voor verkeer van binnen naar buiten en daarop routerend verkeer geen aparte poorten hoeft open te zetten en dat hij dat allemaal automatisch doet.
 
Lol ben je wel wakker?

Ken uw netwerk werking.
Ook de verzendende pc opent een poort om te verzenden. dat je hem misschien niet standaard hoeft aan te geven betekend niet dat het geen open poort betreft.

Als jij je firewall/router insteld dat uitgaand verkeer altijd toegestaan is en het daarnaast een statefull firewall is betekend dat je voor verkeer van binnen naar buiten en daarop routerend verkeer geen aparte poorten hoeft open te zetten en dat hij dat allemaal automatisch doet.

- het gaat niet om dat ik via poorten zend. maar dat poort niet open gaat.
- ik zend voorbeeld met poort 503 naar de webcam server
- op die webscam server staat poort 503 open
- niet op de pc waar webcam op hangt.

zenden naar andere server gaat altijd, zonder poorten open te zetten.
als poort maar open staat op de pc/server waar heen gezonden wordt.
anders kan webcam niet zenden naar de webcamserver, als webcam zend naar server.

IK BEN OP Z'N PROGRAMMA "WEBCAMzender"&"WEBCAM ONDVANGERSERVER" (zend door):cool:

Lijkt wel of ik er niet helemaal bij ben:confused: '
Snap niet dat jullie niet snappen wat ik bedoel...

Als ik nou iets heb waar ik naar icecast kan zenden (webcam)
dan ben ik ook klaar..
of een geheel ander programma. 2 programma's server en webcam zender...:thumb:
 
Kan het misschien vertaalt worden in het nederlands.
ik heb het programma wel al geinstallerd. maar ik kom er niet uit.
engels is niet zo lekker :cool: :confused: :(

Vast Dank
 
ik ben er nog niet uit


en dat door gelink vind ik ook niks aan, als ik een nieuw onderwerk start..
wat heeft het voor zin.
nu zou iedereen als ze op die geslote pagina klikken ook weer op die link klikken, en hier zal geen hond meer op andwoorden...
 
Laatst bewerkt:
heeft niemand een idee, hoe ik een webcam uitzend naar icecastserver.
ik wil dit erg graag gaan gebruiken, maar het lukt mij niet.
:confused:

icecast instellen, lijkt mij wel te lukken,
maar het er heen zenden niet.

en met werk progje moet ik dat dien, de webcam streamen naar icecast server, dat vanaf die icecast server de webcam te bekijken is: http://adresserver:poort/webcamnaam.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan