Webcam werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rimsic

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 jan 2005
Hey,

Heb vandaag mijn nieuwe laptop gekregen, een Asus A8SC. Alles werkt, behalve de webcam. Ik probeer via Windows live messenger mijn webcam te testen. Maar ik krijg dan de volgende melding:
Het gesprek kan niet worden gestart omdat de camera al in gebruik is of niet is aangesloten. Zorg ervoor dat de camera beschikbaar is en probeer het opnieuw.

Als ik dan naar "Extra > Audio en Video instellen" krijg ik te zien dat mijn webcam wel wordt herkent (USB 2.0 Camera). Kan ik ergens anders nog iets instellen of moet ik nog iets downloaden? Op www.asus.nl kan ik eigenlijk niks vinden voor de webcam, op de CD staat wel iets wat ik heb geinstalleerd.

Ligt dit aan Vista, MSN of aan de webcam?:rolleyes:

ondersteunt je webcam wel messenger?

alles goed geinstalleerd?

en zoals de foutmelding zegt, zorg ervoor dat je webcam niet door iets of iemand anders wordt gebruikt, is je cam voorzien van een powerlichtje?kijk dan eens of dat uitstaat voor je hem wil aanzetten met messenger, als het al aanstaat wil het zeggen dat een ander programma of proces gebruik maakt van je cam.

ik draai alleen messenger en firefox, dus lijkt me dat geen ander programma het gebruikt. In apparaat beheer staat ook niks bijzonders. Ik zal zo is opnieuw opstarten en alleen msn opstarten.

kan zijn dat een bepaald proces dat wortd gestart bij het opstarten ongewilt gebruik maakt van je cam. Maar inderdaad eerst dit even proberen.
Het kan eventueel zijn dat de installatiesoftware nog gebruik maakte van je webcam.

van welk merk is je cam btw?

ik zou het niet weten, staat verder geen merk op, is ingebouwde webcam. En kan het zo ook nergens terug vinden.

Lees je handleiding even door, volgens mij kun je bij een Asus laptop de webcam op een of andere manier uit- en en aanzetten met een knopje, toetscombinatie of in de software, maar ik weet niet meer waar...

nee, na de restart doet hij het ineens, vreemd. Misschien dat een diep weggestop installatie programma hem gebruikte. Bedankt voor de reacties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan