Webcam wil niet on line

Status
Niet open voor verdere reacties.

AKSR001

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2010
Ik kocht onlangs een Microsoft Lifecam. Omdat ik die wil gaan gebruiken als er straks puppies geboren zijn wil ik die via een website toegangkelijk maken voor wie dat wil.
Mijn router is een Thomson TG787. Portforwarding ingesteld (poort 5700). Maar ik zie maar webcam niet on line verschijnen als ik http://IPadres:5700 typ.
Wat doe ik fout?
Anton

Zo even 4 mogelijkheden:
1. Je moet portforwarding laten testen vanuit buiten je thuisnetwerk, want portforwarding testen vanuit je eigen thuisnetwerk kan (bijna) altijd niet. Achterhaal je externe ip-adres via http://www.watismijnip.nl en laat iemand (vriend/kennis/familie) vanaf hún Internet-verbinding de verbinding met de Lifecam testen. En dan natuurlijk via http://externe_ip_adres:5700
2. Verkeerde default gateway / standaardgateway ingesteld op de Lifecam? (moet hetzelfde zijn als het interne ip-adres van de router)
3. Verkeerde subnetmasker ingesteld op de Lifecam? (moet hetzelfde zijn als het subnetmasker dat bij het interne ip-adres van het van de router is ingesteld, bijna altijd 255.255.255.0)
4. Verkeerde portforwarding ingesteld? Je kunt hier zien hoe poort 80 wordt geportforward. Doe hetzelfde, maar dan voor poort 5700 (in het vakje Enter static IP address vul je het ip-adres in dat je aan de Lifecam gegeven hebt).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Goeie tips, dnties. Eventueel zou ik ook nog extra proberen om de firewall van de PC waar de webcam aan hangt nog eens uitschakelen.

bedankt allemaal. Ik ga dat vandaag eens rustig proberen. Je hoort van mij! Gr. Anton

Ik heb nu mijn port forwarding ingesteld. Welke software zou ik kunnen gebruiken om de webcam online te krijgen? Heeft iemand een suggestie? Dank je wel. Anton

Wat bedoel je in gods/allah's/vishnu's/uw_favoriete_godheid's naam met 'online brengen'? Als de portforwarding werkt en beeld oplevert vanaf het Internet, dan is die webcam toch 'online'???

Als je het bedoelt in de sfeer van zichtbaar in een 'normale' website, dan zou ik als ik jou was daarover een nieuwe vraag stellen in de Algemene vragen-sectie van het webdesign subforum.

Tijs.

Laatst bewerkt:
portforwarding werkt maar levert pas beeld als de juiste software is geïnstalleerd, toch? Of zie ik dat verkeerd?

Je benadert 'm (ook in je thuisnetwerk) via http:// ???
Dus gewoon vanuit een webbrowser (Internet Explorer, Firefox, Opera, etc.)

Als dat op je interne netwerk goed functioneert zónder dat je er software voor moet installeren (oftewel het gebruik van een webbrowser is genoeg), dan geldt dat extern ook... :)

Tijs.

intern heb ik een prima beeld met de Microsoft Lifecam. Ip adressen en poort zijn ingesteld. Maar extern laat hij niets zien. How can?

Welke foutmelding ontstaat?

Denk eraan dat ik eerder in deze discussiedraad nog tips heb gegeven, in de sfeer van standaardgateway goed instellen en subnetmasker goed instellen op de webcam etc.

Daarnaast kan een firewall in je router evt. ook nog roet in het eten gooien. Kijk of dat evt. bij jou van toepassing kan zijn
Anders gesteld: Kijk na of je niet alleen portforwarding moet instellen maar ook poort 80 TCP naar je interne thuisnetwerk moet openen in de firewall van de router.

En (ook al eerder aangegeven): Je moet testen vanuit buiten je thuisnetwerk. Je kunt NIET testen van binnen je thuisnetwerk of portforwarding werkt. Vraag dus een vriend of kennis of familie etc. die niet op je thuisnetwerk zijn aangesloten om de portforwarding te testen.

Mocht het zo zijn dat het probleem bleek te zitten in iets dat ik al eerder had aangegeven om naar te kijken, dan zou ik erg teleurgesteld in je zijn: Ik geef de tips niet voor niets!
Ik hoop dus maar dat het probleem in een evt. firewall van de router zit, want dat had ik nog niet vermeld als mogelijke oorzaak dat portforwarding niet werkt.

Tijs.

Probleem is nu opgelost. Ik gebruik nu de software Webcam 7 waarmee eigenlijk kinderlijk eenvoudig de cam doet wat ik wil. Iedereen hartelijk bedankt voor alle adviezen en tips! Groet, Anton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan