webcam

• Onderwerp starter Onderwerp starter ugoo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ugoo

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2006
daag,

ik heb mijne windows opnieuw laten instaleeren, en toen had ik geen problemen met mijne webcam een silvercrest 1.3 megapixel. ik weet niet wat ik verkeerd doe, als ik de dvdinsteek die er bij hoort. en mijn driver wil installeren. krijg ik altijd bericht dat ik mijn windows XP moet update naar service pack 2. ik weet niet wat ik moet doen ik heb al van alles geprobeerd, maar mijne webcam blijft een zwart gat?
kan iemand mij helpan aub
grt hugo

ik heb dat denkelijk gedaan, maar ik weet niet of dat het de goeie was? waarschijnlijk slecht gedownload, weet jij misschien wat er verkeerd is gelopen grrt hugo

kan ik beetje slecht zien van hierkant af he.

je praat wel over een legale versie?
gedownload via je updates?

ga eens naar start-alle programma's -windows update

dan zou je vanzelf de melding krijgen of sp2 erop staat.

of rechtermuisklik op "deze computer" en dan bij eigenschappen

kan ik beetje slecht zien van hierkant af he.

je praat wel over een legale versie?
gedownload via je updates?

mijne webcam heb ik zelf gekocht, maar ik zou graag willen weten waarom ik dat bericht altijd krijgt van die service pack 2, wat is dat feitelijk voor een beest? vroeger ging mijn webcam vanzelf, hoe komt het dat mijne pc die webcam niet meer wilt aanvaarden,

door die sp2.

je zegt dat je een nieuw instal gedaan hebt en je krijgt nu de melding dat je sp2 mist.
(essentieele stuurprogramma's e.d)

ga eens naar start-alle programma's -windows update

dan zou je vanzelf de melding krijgen of sp2 erop staat.

of rechtermuisklik op "deze computer" en dan bij eigenschappen

ik heb naar windows update gaan kijken
er staat iets van service pack 1 bij windows XP

op die windows update pagina krijg je dan ook de mogelijk om alles up te daten.
waaronder dus ook sp2

Hmm.. dat zou betekenen dat je nu al SP2 (of misschien zelfs SP3) al op je systeem hebt staan.

Kijk dat even na met: Start -> Uitvoeren -> winver

Tijs.

Hmm.. dat zou betekenen dat je nu al SP2 (of misschien zelfs SP3) al op je systeem hebt staan.

Kijk dat even na met: Start -> Uitvoeren -> winver

T

ja ik heb winver ingetikt en ik zou service pack 3 al hebben,
maar wat nu met mijne webcam? ik krijg die driver niet open altijd het zelfde bericht van service pack 2? hij heeft ook eens gezegd dat ik misschien 2x een fireware of zoiets open staan heb en dat ik er eentje moet wegdoen? allee ik weet het niet meer?
maar het is nog niet opgelost sorry
grt hugo

Ok, als ik het goed begrijp reutelt het installatieprogramma over het feit dat je nu SP3 hebt, terwijl klaarblijkelijk SP2 wordt verwacht.

Probeer het eens zo te doen:
1. Zoek het installatieprogramma op op de DVD (=die DVD Verkennen (dus niet kiezen voor Openen of Automatisch afspelen), dan dubbelklikken op het bestand Autorun.inf, daar staat in welk (installatie-)programma er gestart wordt).
2. Rechtsklik op het gevonden installatieprogramma, en kies voor Kopieren naar -> Bureaublad (snelkoppeling maken)
3. Ga naar je Bureaublad, rechtsklik op de nieuwe snelkoppeling, en kies Eigenschappen. Ga naar het tabblad Compatibiliteit. Vink aan "Dit programma in compatibiliteitsmodus uitvoeren", en kies in het keuzemenutje direct daaronder voor Windows2000. Druk op Ok.
4. Dubbelklik op die snelkoppeling op het Bureaublad.

Werkt het dan nog niet, ga dan op zoek naar een nieuwere versie van je webcam driver-software.
Hier is een (duitse?) driver, die het zou kunnen doen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ok, als ik het goed begrijp reutelt het installatieprogramma over het feit dat je nu SP3 hebt, terwijl klaarblijkelijk SP2 wordt verwacht.

Probeer het eens zo te doen:
1. Zoek het installatieprogramma op op de DVD (=die DVD Verkennen (dus niet kiezen voor Openen of Automatisch afspelen), dan dubbelklikken op het bestand Autorun.inf, daar staat in welk (installatie-)programma er gestart wordt).
2. Rechtsklik op het gevonden installatieprogramma, en kies voor Kopieren naar -> Bureaublad (snelkoppeling maken)
3. Ga naar je Bureaublad, rechtsklik op de nieuwe snelkoppeling, en kies Eigenschappen. Ga naar het tabblad Compatibiliteit. Vink aan "Dit programma in compatibiliteitsmodus uitvoeren", en kies in het keuzemenutje direct daaronder voor Windows2000. Druk op Ok.
4. Dubbelklik op die snelkoppeling op het Bureaublad.

Werkt het dan nog niet, ga dan op zoek naar een nieuwere versie van je webcam driver-software.
Hier is een (duitse?) driver, die het zou kunnen doen.

Succes,

Tijs.

sorry
het is misschien stom van mij, maar ik geraak niet verder dan mijn snelkoppeling op mijn bureaublad, en tot eigenschappen, maar daar zie ik nergens een tablad met compatibiliteit? waar moet ik dat vinden? en voor die duitse weet ik niet welke ik moet aanduiden
maar nu ga ik slapen ik zal morgen verder zoeken. in iedergeval bedankt hopelijk geraak ik er uit
grt ugoo

Vergeet dan gewoon dat verhaal over Compatibiliteit, en installeer die driver waar ik de link naar gegeven heb.

We horen wel of dat je geholpen heeft.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan