Webclient Permission error

Status
Niet open voor verdere reacties.

hackie900

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2009
Hallo,
Ik ben met iets bezig en gebruik daarin een webclient.
Ik weet hoe dit werkt en heeft bij andere programmas gewerkt.
Ik gebruik dit nu weer maar dan in een WPF applicatie.
Het probleem is dat ik een Permission error krijg, namenlijk:

De aanvraag voor machtiging van type System.Security.Permissions.FileIOPermission, mscorlib, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089 is mislukt.

Hackie900

EDIT:
dit is mijn code:
Code:
client.DownloadFile("http://download.casperdijksma.nl/taakbalk.bmp", "C:\taakbalk.bmp")

Laatst bewerkt:
Ik heb geen idee wat WPF is, maar als ik de foutmelding zo lees zou het over een lees- maar waarschijnlijker nog schrijfrechtenprobleem gaan (dus wellicht dat je met de gegeven permissies niet op de hoofdmap van C: het bestand taalbalk.bmp mag opslaan).

Kun je die applicatie ook via rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren" laten draaien en dan eens kijken of je dezelfde melding krijgt?
PS: "Als Administrator uitvoeren" is alleen van toepassing in Windows Vista of Windows 7, je hebt niet vermeld welk besturingssysteem je draait.

Succes,

Tijs.

Hallo,
Ik zit op Windows XP en ik doe het via de debug in vb 2008. Als je een nieuw project start is dat een optie die je kan kiezen. Ik zit ook op het Administrator account en ik heb het zonder firewall geprobeerd en ik heb hier nog nooit eerder problemen mee gehad.
Het enige verschill is dat ik dit in een WPF project doe, als dit het verschil maakt zou ik graag willen weten wat ik eraan kan doen.

mvg,
Hackie900

Nog een gokje, en dan moet ik het overlaten aan andere helpmij-lezers: Zou het probleem er misschien in kunnen zitten dat het bestand nu al bestaat? Oftewel dat overschrijven niet kan vanuit die applicatie? Kijk even na of C:\taakbalk.bmp al bestaat, hernoem die even en kijk of je applicatie er dan wél mee om kan gaan.

Als dit allemaal niets oplevert, dan geef ik het op, en hoop ik dat iemand anders nog reageert.

Tijs.

Bedankt voor je antwoord.
Nee het bestand bestaat nog niet.
Toch bedankt voor je hulp.

mvg,
Hackie900

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan