webdesigner of programeur worden? tips zijn welkom !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Opstelling is prima met de huidige breedbeeld schermen.

Oefenen is het toverwoord. Je leert het alleen door het vaak te doen. Kijk naar andere websites, bedenk zelf opdrachten. Op die manier kom je vanzelf ook steeds nieuwe uitdagingen tegen. Je loopt geheid tegen iets nieuws op en dat zoek je dan uit m.b.v. w3schools of google. Langzaamaan wordt je steeds beter.

oke bedankt ik zal met best doen.. me enige ervaring is website;s maken met dreamweaver dus tja wysiwyg.
What you see is what you get...
Dus nu ga ik echt me best doen meschien ooit cursusen volgen. heb er al een van dreamweaver achter de rug en ik ben nu slimmer dan wie dat gaf.

wat er gezegd wordt over de cursussen van w3schools (dat deze niet goed zouden zijn) is niet helemaal onjuist, maar ik zou hier niks van aantrekken. w3schools gebruikt nog bepaalde termen zoals <center> die bij de nieuwere versies van html eigenlijk niet meer gebruikt dienen te worden. maak je hier geen zorgen over en doorloop gewoon al deze w3schools tutorials, je komt er later wel achter welke fouten er in w3schools zitten, maar deze wegen echt niet op tegen het feit dat w3schools gewoon erg mooie en duidelijke beginnerstutorials hebben.

zoals rogers als zegt, ga ook zelf oefenen. letterlijk overtypen werkt al iets beter dan simpelweg copy pasten (copy pasten moet je sowieso niet doen want dan onthoud je niks), maar je leert er pas echt van wanneer je een stapje verder gaat. probeer bij elke opdracht eens te kijken wat je hebt gedaan, of je de code snapt en wat er gebeurt als je kleine dingen hieraan verandert.

en inderdaad, oefenen oefenen oefenen, de enige manier om een taal goed te leren is oefenen, anders onthoud je het simpelweg niet

Oke bedankt dan gaat nu alles goed ik tikte het al over en is nu gewoon een kwestie van oefenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan