WebEditor ideen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MCH

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2008
Berichten
151
Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje geleden het idee opgedaan om een webeditor te maken om een website mee aan te kunnen passen. Ik dacht hierbij aan een soort van cms. Heeft iemand hier ideen voor of weet iemand soortgelijke bestaande (Het liefst open source.) web applicaties. Ik wil dus graag in de richting van een controlpanel/cms.

Zelf heb ik nu onder andere het boek ASP.NET 3.5 CMS Development gevonden. Ik heb verder nog niet nagekeken of dit enige nuttige informatie bevat.

mvg
Corstian
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Wat moet het precies kunnen? wat voor ervaring heb je al?

Joran
 
Zelf ben ik al een tijdje met vb.NET bezig. Ik heb ervaring met ftp up/download, file editing met IO, registry editing, (my)sql db's en nog wat.

Ik zou willen dat je die webeditor (zonder een of ander framework!) op je asp.NET website kunt instaleren. Als deze eenmaal geinstalleerd is moet je via deze webeditor je asp (html pages) moeten kunnen editen. Dit het liefst met een systeempje zoals intellisense en gekleurde syntax. (weet even niet hoe dat heet.) Hierna moet je dit dus weer op kunnen slaan. Verder had ik zelf het idee om dit te combineren met een visuele webeditor. (Iets dat voor mijn idee niet zo heel moeilijk kan zijn maar waar ik inspiratie te weinig voor heb.)

mvg
Corstian
 
Hoi,

Ik weet zelf niet veel van ASP.NET maar het grootste probleem lijkt mij niet de server kant.
Als ik jouw was zou ik eerst proberen de client side te schrijven, waarbij het dan vooral een probleem word met de gekleurde synatax en de WYSIWYG editor.
Als je die twee onderdelen werkend heb kan je er over gaan denken hoe je ze in pakt met wat knoppen, een menu om uit de files te kieen en zo voort.
Dan wordt het nuttig de server side te schrijven, het opslaan van de pagina's, het maken van een lijst van de pagina's en het uploaden van files.

Het is best wel een ambitieus project, zeker de gekleurde synatax (nog nooit gezien online) en de visual editor.
Als je vast zit met hoe een taal werkt is w3schools altijd een goed begin.

Joran
 
W3C gebruik ik vooral voor de html code. De server side kant gaat inderdaad lastig worden omdat de code gecompileerd moet worden. Ik zal het idee eens op mn gemak uitwerken.

mvg
Corstian
 
Misschien i het handigger voor zo iets simpels server side php te gebruiken?
 
TinyMce is inderdaad ongeveer hetgene wat ik aan het zoeken ben. Wel zou ik dan zoiets met asp.net willen maar hier kan ik voorlopig wel even wat mee.

mvg
Corstian
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan