Webfldrs XP

• Onderwerp starter Onderwerp starter moes
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

moes

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
hallo
als ik via configuratie naar software ga,
staat er in die lijst van het aanwezige software,een programma wat ik "per ongeluk":) geinstaleerd heb, dat deed hij eigenlijk zelf, het software programma heet Webfldrs XP maar zoals je andere programma kan verwijderen op die manier kan dat met deze niet ik heb hier geen instaleren/verwijderen knopje bij zitten wie weet hoe ik deze weg krijg ?? bij voorbaad dank

Je zou het kunnen proberen onder veilige mode, systeem opstarten met F8 ingedrukt houden.

Als dat echt niet wil lukken (ook niet in de veilige modus) dan kun je nog handmatig (na uiteraard in de verkenner de mapjes te hebben verwijderd) de registereditor starten en laten zoeken naar sleutels als "webfldrs". Vervolgens handmatig al die sleutels verwidjeren.

[edit] maar pas wel op als je in het register aan de gang gaat, een foute verwijderingsactie en je hebt een aardig probleem !

Laatst bewerkt:
heb het geprobeert inveilige modus maar dat lukt niet, om het handmatig te gaan doen lijkt mij nu nog vrij ingewikkelt tenzij er een topic is waar het staat beschreven hoe het moet,

Het is minder ingewikkeld dan het lijkt. Enige voorwaarde is dat je absoluut geen dingen verwijdert die niet verwijderd moeten worden.
Je gaat naar start, uitvoeren en typt in het vak

regedit

De registereditor opent zich nu. Je ziet een stuk of wat hoofmappen staan. Dubbelklik op de eerste en net zoals in de Windows verkenner opent de map zich. Open vervolgens een submap totdat de "registersleutel" in het rechtervak onder "naam" zichtbaar wordt.

De truuk is nu om juist overal vanaf te blijven en alleen DIE sleutels te verwijderen waarin 100% de naam webfldrs voorkomt. Zo loop je ook geen risico dat je zaken verwijdert die niet verwijderd hadden moeten worden.
Zonder gebruik te maken van de zoekfunctie is het een redelijk tijdrovend karwei, want er zijn nogal wat sleutels in het register. Het is maar net hoe graag jij die verwijzing in het softwarescherm kwijt wil en de tijd die je eraan wil besteden.

Het is handig om vooraf even het register te backuppen. Hoe je dat doet lees je hieronder.

http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Bnl%3B322756&x=9&y=11

Suc6!

Nogmaals, verwijder niets dat niet 100% de naam draagt van het door jou graag te verwijderen progje.
Voorbeeld:
als er ergens een sleutel staat :
webfl
verwijder die dan NIET.
De sleutel zou van het progje kunnen zijn, maar dat hoeft niet. Alleen dingen verwijderen met 100% naamsovereenkomst.

Laatst bewerkt:
Zoek anders op je computer naar het bestand webfldrs.msi
vermoedelijk staat die in C:\Windows\System32\
voer dan volgende commando "msiexec /x C:\Windows\System32\webfldrs.msi" uit in uitvoeren onder het startmenu. als het bestand ergens anders staat dan C:\Windows\System32\ vervang je dat gedeelte in het commando

inderdaad webfldrs staat in windows/system32, maar nu wil je dat ik hem ergens in uitvoer.
hoe en waar bedoel je precies? voordat ik rare gingen ga doen

excuses, ik begreep dat je het in uitvoeren bedoelde, enzowaar het is gelukt ik heb op dee menaier verwijdert ik ga kijken of het vooruitgang boekt,

Mooi dat het gelukt is,
als er toch nog iets niet werkt, gaan we weer verder op zoek :):thumb:

ja er is nog het 1 en het ander, maar daar heb ik een ander topic over, zie topic "verkeerde instellingen" , of zal ik het je in deze topic nog eens proberen uit te leggen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan