Webformulier naar word document

Status
Niet open voor verdere reacties.

BramZewald

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 nov 2008
Hoi,

We gebruiken op ons werk een stroomschema voor sommige zaken. Nu is er behoefte aan een makkelijke manier die dit kan vervangen.

Ik heb het idee om een webpagina te maken met invulvelden en doorklikmogelijkheden. Zodat als je een ja geeft, je ergens anders uitkomt dan wanneer je nee aanklikt. (soort digitaal stroomschema). Maar het digitale stroomschema zal ook enkele pagina's bevatten waar je ipv ja/nee ook gewoon tekst zal moeten invullen.

Nu is het de bedoeling dat aan het eind van het verhaal er één of meerder word documenten gegenereerd wordt waar al deze keuzes en antwoorden in verwerkt zijn.

Is er een mogelijkheid om dit te doen?
Ik heb simpele kennis van html en dreamweaver dus die formulieren maken dat lukt wel. Ik zat te denken dat ik dan moet werken met macro's en misschien een acces database oid?

Ik hoor graag van jullie...

Alvast bedankt,

Bram Zewald

Hetzelfde effekt kun je ook bereiken met een Userform in Word.
Dan handel je alles binnen 1 programma af.

Tja, het is op mijn werk gewoon makkelijk om dit via een intranet website te doen.
Ik wil gewoon een aantal invulvelden en checkboxes e.d. hebben op een website die men in kan vullen en vervolgens deze data gebruiken in een word document.

Bijvoorbeeld op de website vul ik mijn naam is als verkoper en vervolgens komt er op mijn commando een word document met mij als afzender uitrollen.
Het word document moet voorgefabriceerd zijn en alleen velden hebben die gevuld worden met de info vanaf de website.

Moet ik dan werken met een acces database of kan dit makkelijker? Het hoeft allemaal geen dagen te blijven hangen, het moet gewoon na de print evenuteel weer uit de database verwijderd worden.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ben al met dreamweaver, asp, acces weet ik veel wat nog meer aan het klooien geweest...

Daarvoor heeft Word juist sjablonen (.dot), met name werkgroepsjablonen.

Nou, ik heb hier eens naar gekeken en ik zou echt niet weten hoe ik daarmee een soort website kan bouwen??

Is er iemand die mij antwoord kan geven op de vraag die ik gesteld heb?

Is er iemand die mij met mijn vraag kan helpen?

Als die sjablonen kunnen wat een website kan dan wil ik hier best iets mee proberen maar heb er echt nog nooit mee gewerkt!

Alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan