webgallery : script of niet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

demol007

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2002
Ik wil een webgallery opzetten. Hierbij kan ik basically gebruik maken van 2 dingen : een (perl)script of gewone HTML. Momenteel sta ik echt in dubio want beide hebben voor- en nadelen.
Er zijn genoeg scripts die een HTML pagina genereren aan de hand van een verwijzing naar de directory waar de plaatjes staan. Nadeel : vaak kost het bloed zweet en tranen om die scripts aan het lopen te krijgen. Bovendien wil ik niet de fotos zelf maar verkleinde versies (thumbnails maar zonder verwijzing naar de foto op ware grootte) op de pagina. Het script doet dus dubbel werk.
Aan de andere kant kan ik ook gewoon in HTML via een tabelletje de verkleinde fotos tonen. Het kost even tijd (minimaal met dreamweaver) om de pagina samen te stellen maar daarna is het knippen en plakken tot we blauw zien.

Wijze raad en ervaringen zijn welkom !

Gebruik je naast DW ook fireworks? Dat zou daarmee namelijk de makkelijkste oplossing zijn: in DW zit een optie om een webgallery op te zetten (Commands---->create web photo album), die in samenwerking met fireworks opgezet wordt. Je vult het schermpje in, en DW en FW doen alles verder.

Ik gebruik dreamweaver eigenlijk te weinig. Maar ik heb je tip gevolgd en ook fireworks MX ge-installeerd.
Daarna Commands---->create web photo album. En dat werkt goed ! Verder is het dan gewoon knippen en plakken als er weer wat bijkomt.

Bedankt alvast voor de tip !

Graag gedaan! En wat je zegt: het is nu even knippen en plakken!

Als er weer wat bijkomt genereer je gewoon een nieuwe tabel (dan moet je wel de oude map met foto's nog hebben).

t.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan