webhost bedrijfje?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rhcp

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2004
Berichten
857
ik heb een apache server thuis,nu wil ik zeg maar een soort webhostbedrijfje maken voor mijn vrienden ik had gelezen dat dat kon ,maar niet meer terug gevonden. weet iemand een link of kan het vertellen
:confused: :( :eek: :8-0:
 
ik snap het niet.
er staat alleen dit bij apache:
Zelf een webserver bouwen? PC Magazine bespreekt de tools die je er voor nodig hebt.

Apache is de meest gebruikte webserver ter wereld. Op dit moment draait ongeveer 65 procent van alle websites op deze open bron server. Apache 2.0 is gratis, uiterst krachtig en schaalbaar.

Dat laatste houdt in dat de functionaliteit van de server met modules eindeloos is uit te breiden, en dat Apache het zowel goed doet op enkelvoudige servers als complete serverfarms. Hoewel het pakket ook voor Windows verkrijgbaar is, heeft het zijn wortels diep in de Unix-wereld.

Het is dus het meest logisch dat u deze webserver toepast op bijvoorbeeld een Linuxserver. De Windowsvariant presteert iets minder goed dan IIS van Microsoft, maar is wel beter in de ondersteuning van PHP en open bron-databases als MySQL.


moet ik iets anders installeren er bij??
ik zal wat meer info geven.
heb een pc 200mhz.
in een netwerk en win 98.
 
Maar je hebt Apache dus werkend? Het lijkt me handig als je ook een ftp-server opzet zodat die vrienden hun website kunnen uploaden.
 
ow...... zo doe je dat.
dus wat je doet is een ftp server maken en map maken voor mijn vrienden waar ze het kunnen uploaden .
ik snap het.:rolleyes: :D ff proberen
wat raad je mij aan server-u ofz. of gewoon in apache configuren?of een ander programmatje?
 
maar als ik een proggie zoals serv-u gebruik heb je dan nog wel mysle en php???:confused:
 
Als je MySQL en PHP hebt geinstalleerd wel. De FTP client is alleen maar om de bestanden te kunnen uploaden naar de map van Apache (htdocs).
 
Ik zou me eerst maar een beetje verdiepen in het beveiligen van een webserver en het omgaan met de mySQL database (+ rechten) voor je zulke dingen gaat doen.
 
ok maar het is voor vrienden,en een hele oude pc waar alleen de server op staat en heb oook een backup cdtje van de server.
dus ik maak me niet zo druk om de beveiliging..
maar bestaat er een site waar word uitgelegt oe je de beveiliging kan verbeteren/uitleg over mysql.
maar ik snap het.
ik gebruik serv-u daar maak ik gebruikers aan die alemaal een andere map hebben in htdocs.
ze loaden het dan up en ze hebbben een subdomijn:D ;) dat is het toch???
 
Ja, dat is het zo'n beetje. Maar let voor de zekerheid toch ook maar een beetje op de veiligheid.
 
Je snelheid zal wel naar beneden vallen als anderen een download vanaf die server doen. ADSL is snel maar kent ook zijn beperkingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan