webhoster host niet? ik loop vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

PimGroenendijk

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2011
okay, ik loop helemaal vast en 'm helemaal te stressen!

ik heb dus net een domeinnaam gekocht + webhost. weer €23,00 in totaal, maar goed.

ik nam de webhost voor starters, want ik d8 dat je hier volop uitleg kreeg.

na heel wat zoeken en puzzelen ben ik er nog niet uit hoe ik files naar m'n site kan uploaden.

ik heb de host gekocht van www.versio.nl het starterpakket.

ik heb alle Hulp-gevallen gelezen maar de html files komen niet op mijn site als ik mijn website op zoek in de webbrowser.

wie heeft enig idee!

Je kan een programma als file zilla gebruiken om je gegevens te uploaden zie link:

http://filezilla-project.org/

Even hoe je file zilla kan gebruiken:

als je eenmaal hebt geinstalleerd en programma heb opgestart heb je boven in de volgende velden staan:
host: Vul hier je website in. voorbeeld: www.mijndomein.nl
gebruikersnaam: je gebruikersnaam die je ook gebruikt bij directadmin
wachtwoord: je wachtwoord die je ook gebruikt bij directadmin
Poort: hier doe je niks mee.

En klik op snel verbinden. Als het goed is zou je nu verbinding moeten hebben met je server. dit kan je zien aan de rechterkant. De linker kant is je eigen computer.

Of eventueel dreamweaver als je dit hebt.

Verder heb je nog de keus om vanuit directadmin gegevens te bewerken en of te uploaden. Ik denk als je de bestanden die je wilt uploaden in een zip zet dat je deze kan uitpakken, dit is bij mijn webhost wel het geval namelijk.

Hoop je hiermee voldoende te helpen. Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust!

Je kan een programma als file zilla gebruiken om je gegevens te uploaden zie link:

http://filezilla-project.org/

Even hoe je file zilla kan gebruiken:

als je eenmaal hebt geinstalleerd en programma heb opgestart heb je boven in de volgende velden staan:
host: Vul hier je website in. voorbeeld: www.mijndomein.nl
gebruikersnaam: je gebruikersnaam die je ook gebruikt bij directadmin
wachtwoord: je wachtwoord die je ook gebruikt bij directadmin
Poort: hier doe je niks mee.

En klik op snel verbinden. Als het goed is zou je nu verbinding moeten hebben met je server. dit kan je zien aan de rechterkant. De linker kant is je eigen computer.

Of eventueel dreamweaver als je dit hebt.

Verder heb je nog de keus om vanuit directadmin gegevens te bewerken en of te uploaden. Ik denk als je de bestanden die je wilt uploaden in een zip zet dat je deze kan uitpakken, dit is bij mijn webhost wel het geval namelijk.

Hoop je hiermee voldoende te helpen. Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust!

Wil je me nu vertellen dat een webhosting kopen dus eigenlijk niet nodig was?
Dat ik DirectAdmin eigenlijk niet hoefde te kopen?

Iig ik zal de bovenstaande gegevens eens tot zijn werking zetten.

Bedankt voor de hulp, mocht het niet werken meld ik het wel.

natuurlijk kan je dit ook zelf doen maar dit is veel duurder en ingewikkelder. Verder heeft een webhost als voordeel dan hun de server onderhouden wat een helehoop tijd schild. En voor €23,- heb jij een mooie deal gesloten!

Directadmin is gewoon software om gegevens te beheren zoals, FTP accounts, mysql, en andere dingen. Je zou gewoon een op je gemak door directadmin moeten gaan dan leer je het allemaal van zelf wat je ermee kunt :)

Verder is er de mogelijkheid om via directadmin bestanden aan te passen dit is soms handig als ze ergens poort 21 hebben geblokkeerd deze wordt vaak voor ftp gebruikt.

Laatst bewerkt:
1. Ik heb heel de direct admin bekeken en volgens mij ligt de fout bij mij dat het hosten niet lukt.
2. Zelf heb ik een e-mail verstuurd naar directadmin , zodat zij me kunnen assisteren.
3. Ik ben nog maar beginner, dus laten we het eenvoudig houden :)

heb je al met file zilla geprobeerd te uploaden?

Verder als je iets wilt uploaden via directadmin moet je het volgende doen:

http://www.joudomein.nl:2222

Dan inloggen.

Dan heb je een overzicht met wat je alle kan doen in directadmin, kies nu voor file manager.

klik nu op public_html

dan zit je in de root van je website.

Als het goed is zie je daar een index.html file. Pas deze eens aan en zie het resultaat! :)

Oke dat is mooi. Alleen ik denk alleen dat je index.html file weg is? want ik krijg nu gelijk een forbidden error. Kijk dit even na.

nog even over wat je net zei met een andere domein, dit kan zijn dat hun dat gebruiken voor intern al vind ik dat wel raar. Maar als het werkt dan is het goed! :)

Succes verder mocht je nog andere problemen ondervinden stel ze gerust! :)

Laatst bewerkt:
Oke negeer de vorige gestelde vragen.

Het uploaden kon ik blijkbaar wel, maar wanneer ik mijn site dus bezoek staat er:
Forbidden

You don't have permission to access / on this server.
spitt.nl

ja daar moet je het uploaden. En als jou index pagina gebruik maakt van css dan moet je inderdaad die basic.css uploaden zodat de kleuren tevoorschijn komen.

Maar, mocht het niet lukken dan kijk ik vanavond nog wel even :)

kijk eens welke rechten(nummer) er bij je index staat. Dit zou 644 moeten zijn. Is dit al het geval probeer dit dan eens naar 775 te zetten en kijk dan wat er gebeurd.

Weet je zeker dat je bestand index.html heet, want dit zou gewoon moet werken. Wat je anders kan proberen is index.php

De rechten die je hebt zijn gewoon goed.

ook niet :(

ik had ook nooit aan een website moeten beginnen, heb echt spijt eerlijk gezegd

zoveel problemen dat ik er nu geen zin meer in hebt. en DirectAdmin support center reageert ook zo heerlijk

iig: dit is wat iemand anders zei:

Waarschijnlijk mag je geen listing opvragen.

Dit houd in, je server zoekt naar de index maar die is er niet, je mag volgens de instellingen geen lijst krijgen met bestanden en dus geeft hij deze foutmelding.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan