Webmail installeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter RikXP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RikXP

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2009
Hallo,

Ten eerste mijn grote spijt als ik dit bericht het helemaal verkeerd heb geplaatst!:(

Ten tweede: Ik heb net een mailserver opgezet met Mercury (XAMPP). En ik zou graag een goed GRATIS webmailprogramma willen hebben warmee ik wereldwijd e-mail kan checken.

Ik gebruik nu postfix. (Nouja, gebruik.. ik weet niet eens hoe ik het moet compileren!):o
Mocht er iemand weten hoe je postfix compileert, dan hoor ik dat graag.
Natuurlijk hoor ik het ook graag als iemand een ander GRATIS webmailporgramma weet.

Alvast bedankt.

Groeten, RikXP.;)

Ten eerste mijn grote spijt als ik dit bericht het helemaal verkeerd heb geplaatst!:(
Jep, stond verkeerd.
1 Regel onder "email programma's Overig" stond de sectie "Webbased email".
Daar heb ik je vraag naartoe verplaatst.

Hoi abccba15,

Ik heb al een keer gekeken naar Squirrelmail, maar weet jij hoe je die moet configureren?
Ik snap er namelijk helemaal niks van. (En ik gebuik Win2000 PRO. Is dat ook goed ipv Linux?)

Groetjes, RikXP.

P.S.: Dank voor het verplaatsen Paul-RT.

het is alleen geschreven voor linux, dus je kunt het niet gebruiken onder windows. Alleen als je een virtual machine onder windows 2000 hebt met een linux distributie dan lukt het wel.

je moet dan het tarball-archief compileren en installeren, dan simpel even het .conf bestandje aanpassen en je computer doorseinen naar het internet. Voila: een werkende webmail.

Je kunt ook sendmail gebruiken met linux. Werkt ook wel aardig;)

Ok, dan ga ik kijken of ik linux kan installeren. Ik heb linux debian al.

bedankt voor je hulp!:thumb:

groeten, rikxp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan