Webmail op server

Status
Niet open voor verdere reacties.

MCH

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2008
Berichten
151
hallo allemaal.

Ik heb pasgeleden een website voor mijn hobby gemaakt en nu host ik deze bij een vriend. Bij de host heb ik een domein en mail. Wat ik graag zou willen is webmail iets dat wat weg heeft van outlook web access. Ik zou thuis een exchange servertje op kunnen zetten maar ik denk dat ik dan met poorten en alles zit. Is het ook mogelijk om een webclient in te stellen, of om alleen outlook web access te instaleren.

Zouden jullie mij kunnen adviseren wat voor versie van exchange ik het best kan draaien en hoe ik dit moet instellen, en anders wat voor webmail ik het best kan gebruiken.

Ik draai trouwens windows server 2008 x86 op het systeem die ik als server wil gebruiken.

mvg
Corstian
 
Best is Exchange 2010. Echter is dit wat betreft configuratie ietwat ingewikkelder dan vorige versies. Wil je gemak dan ga je voor Exchange 2003. Overigens is de OWA hiervan redelijk beperkt t.o.v. Exchange 2010.

OWA los installeren gaat niet. Dit kan alleen in combinatie met Exchange.

Poorten is geen probleem. Wel zul je een oplossing als DynDNS moeten gebruiken om je server bereikbaar te houden voor de buitenwereld.
 
bedankt voor je reactie.

Na even googlen zie ik dat exchange 2010 alleen beschikbaar is voor x64 systemen. En je hebt 4GB ram nodig en zoveel is er niet beschikbaar in mijn systeem. Kan iemand mij uitleggen hoe je de instalatie voltooid en wat ongeveer de active directory is en hoe je deze moet gebruiken.

alvast bedankt.

Corstian
 
Installeren is een kwestie van ja en ok klikken. De configuratie is een ander verhaal.

DNS inrichten, AD inrichten, gebruikers aanmaken. Volumes aanmaken. SMTP instellingen. Publieke DNS instellen. Mailboxen aanmaken. Ik heb geen kant en klare handleiding. Hebben we het trouwens nog niet over hardening van het OS, aangezien je server rechtstreeks aan het internet komt te hangen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan