webpagina iframe benaderen via adresbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

MegaByter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Hoi

Volgens mij moet het mogelijk zijn om een pagina via iframe te kunnen benaderen via de adresbalk

ik heb even een test pagina aangemaakt om het te testen: Test pagina

Op deze pagina staat de pagina in de frame op pagina1.html
ik wil via de adres balk in de iframe pagina2.html kunnen benaderen.

Volgens mij moet dit wel kunnen alleen moet ik even de juiste code vinden voor in de adres balk.

ik bedoel adres balk van je browser
sorry :)

Dan type je toch gewoon in de adresbalk pagina2.html in of begrijp ik nou echt niet wat je wilt bereiken.

Nou niet helemaal nee...
De iframe moet in allertijden in zicht blijven...
weet ook even niet zo goed hoe ik dit moet uitleggen...

ik zal proberen het stap voor het uit te leggen

1. je hebt pagina met iframe (http://www.altcare.nl/test/index.html)
2. in iframe heb je pagina1.html
3. de iframe heet iframe1
4. om bijvoorbeeld pagina 2 te kunnen bereiken typ je in "http://www.altcare.nl/test/target=iframe1&href=pagina2.html" of iets in die zin....
5. zodat de browser hem in de iframe verwijst naar pagina2.html

Laatst bewerkt:
Eerst had je geen iframe op pagina1, vandaar dat ik niet snapte wat je bedoelde. Ik zal eens kijken of ik hier iets mee kan.

Je idee is wel correct alleen voor wat ik kan vinden kan het niet met een URL. Tenzij je misschien heel creatief om gaat met .htaccess. Voor wat ik kan vinden kan het alleen met een hyperlink of een stukje javascript op een klik.

ja maar het lijkt mij zolang je er een link van kan maken moet je er toch ook een url van kunnen maken of zit ik er nou naast?
Ik ben het weleens ergens tegengekomen maar weet niet meer waar... ik bedoel hoe deed marktplaats dit dan?
Want die gebruikte ook altijd gewoon standaard html

Laatst bewerkt:
Marktplaats draait vast ergens php of javascript die de url uitleest. HTML kan slechts een # in de url uitlezen als een soort jump, target en href zijn variabelen die html niet vanuit de url kan uitlezen.
Zodra je er een link van maakt, dan koppel je de elementen aan elkaar, de url kan dit niet op die manier.

javascript valt toch ook binnen de normen van HTML?

Effe een opmerking, je contact op je homepage die verwijst niet naar een contact pagina maar naar een of andere domme website.

Als je goed opgelet hebt master dan zie je dat dit gedaan is om spam te voorkomen...

...:rolleyes:

Anyway als iemand nog suggesties voor me heeft dan hoor ik dat graag ;)

Het is me nou nog niet echt duidelijk wat je precies wilt bereiken en waarom je iframes nodig hebt. Wil je soort menu in iframe1 hebben waardoor andere iframes worden geopend terwijl iframe1 blijft staan? Dan kun je dat beter oplossen door je site met php includes op te bouwen. Csshunter heeft daar een leuke handleiding voor geschreven. http://bliksekaters.nl/phpsite/tutorial.htm

javascript valt toch ook binnen de normen van HTML?
Javascript is javascript, html is html, het één is geen onderdeel van het ander, het zijn twee verschillende dingen. Javascript is een scripttaal waarmee je een site kunt laten reageren op wat de bezoeker doet. HMTL is een opmaaktaal waarmee je aan kunt geven wat wat is in je site (oftewel, dit is een paragraaf, dat een lijst en dat ding een plaatje). Marktplaats zal php met mysql (of iets vergelijkbaars) in de achtergrond gebruiken, zeker geen iframes.

Ok, nou is php totaal niet mijn sterkste kant...
je zei dat het ook mogelijk is in javascript?

je zei dat het ook mogelijk is in javascript?
Nee, dat zei ik niet, ik begrijp namelijk niet precies wat je wilt bereiken. Als het inderdaad is wat ik boven beschreef zou ik daar geen javascript voor gebruiken, maar gewoon de, simpele, handleiding volgen die csshunter heeft geschreven.

word maar eens tijd dat ik me echt ga verdiepen in php... html is ook niet echt meer van deze tijd *lacht pijnlijk*

word maar eens tijd dat ik me echt ga verdiepen in php... html is ook niet echt meer van deze tijd *lacht pijnlijk*
eh, php vervangt HTML niet, PHP is een taal die op de server draait, niet in de browser. Over het algemeen is wat uit een PHP script komt html code. Je hebt HTML dus nog zeker nodig.

HTML is heel erg van deze tijd. HTML, PHP en javascript zijn 3 hele andere dingen voor hele andere doeleinden.
Als je nou eens duidelijk omschrijft WAT je nou wilt bereiken dan kunnen we je tenminste fatsoenlijk helpen en niet over die iframes beginnen gewoon in jip en janneke taal beschrijven wat er moet gebeuren, dan kunnen wij wel kijken hoe dit moet gaan werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan