Webpagina lijkt maar in cache te blijven staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

de butler

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2005
Ik heb even getwijfeld of dit een rare vraag is, maar ik kom er echt niet uit.

Het lijkt wel of een bepaalde website in m'n cache blijft staan. De site was nl "even" under-construction, en ik dacht al "wat duurt dat lang".
Toen hoorde ik dat de site al lang weer up-and-running was, maar ik blijf nog steeds dat berichtje zien dat de site even offline is.
Cache leeggemaakt, andere browser(s) geprobeerd: niets werkt.

Zou het nou aan mij (-n computer) liggen of toch aan de site? Wie komt dit bekend voor?

Druk in je browser eens op F5 (Vernieuwen) maar houdt daarbij de ctrl-toets ingedrukt. De browser zal dan de cache overschrijven. En ik meen dat dit er ook voor zorgt dat de aanvraag rechtstreeks naar de site gaat en daarbij ook eventuele proxy's passeert. Maar van dat laatste ben ik niet zeker.

Bedankt beiden.

Het laatste doet niets, maar ik zal die clean-up eens gaan proberen.

Hebben jullie ondertussen naar die site gekeken, en zo ja, wat zien jullie?

Ik zie de site van Jack Nicholson. Dus niet "Under construction"
Ik kijk nog even verder naar die cache. Normaalgesproken moet je kunnen volstaan met het legen van de cache.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik programma's als clean-up liever niet gebruik. Heb er even wat over gelezen, en nu doe ik het helemaal liever niet.

Ik snap het niet: als ik m'n geschiedenis en cache leeghaal (en honderd keer "reload" doe) moet ik toch gewoon de nieuwe pagina's krijgen?

Ik blijf maar
Hi there. Due to ongoing problems with our webhost we have changed to another. We are in the process of re-loading the site files and checking the links and should be back online in a couple of days. Sorry for the inconvenience. See you then!
zien, terwijl dat er twee maanden geleden ofzo opstond :(

de butler zei:
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik programma's als clean-up liever niet gebruik. Heb er even wat over gelezen, en nu doe ik het helemaal liever niet.
Hm, er zijn een aantal cleaners die je rustig kunt gebruiken, hoor. Daar zijn op dit forum al diverse threads aan besteed. >>interessant<<

Welke browser gebruik jij eigenlijk? Ik gebruik Opera en die blijft ook wel 's hangen maar dat is opgelost na het programma even opnieuw te hebben geopend.

Ik heb en Explorer, en Netscape en Opera.

Ik probeer al een maand of twee op die jacknicholson.org-site te komen, maar in elke browser dus dezelfde mededeling. Het lijkt wel of ik geblokkeerd word ofzo, want op de sub-pagina's kom ik ook niet.
Zou jij misschien voor de grap eens een van de achterliggende pagina's kunnen linken hier? Als het goed is, staat die niet in m'n cache, en moet ik 'm dus kunnen zien...

Oh, nou laat maar :(
Ik heb even een search gedaan via yahoo, en daar zie ik de sub-pagina's staan, maar als ik die aanklik, zie ik wel de url-naam staan, maar weer diezelfde meldtekst in m'n browser.

Ik word geblokkeerd :shocked:

Ok, ik heb uitgevonden waar het aan ligt: met m'n chello/upc-kabelverbinding blijf ik de gecache-de pagina zien. Als ik kijk via m'n telefoon/modem-verbinding, krijg ik de nieuwe pagina's wel te zien.

Ik heb inmiddels gemaild naar m'n provider; hoop dat zij het oplossen...

Bedankt voor jullie reacties!

Laatst bewerkt:
Graag gedaan.:) Laat even weten of het dat was.

Nou, volgens m'n provider ligt het niet aan hen, maar waarschijnlijk blokkeren de beheerders van de website mijn toegang. Waarom weet ik ook niet.

Nu heb ik even ge-google-d, maar ik begrijp dat als je ip-adres wordt geblokkeerd, je een foutmelding te zien krijgt. Ik krijg geen foutmelding; ik krijg een verouderde pagina.

Wat is er nu aan de hand?

Hallo de butler,
Toevallig las ik je bericht. Ik gebruik Netscape 7.2 en zag hetzelfde bericht als ik de URL aanklikte. Het verschil ligt hem volgens mij in het aanstaan van de proxies. Als ik ze uitzet kom ik met dezelfde URL op de goede Jack Nicholson site.
Maar mogelijk heb je dat inmiddels zelf ook al ontdekt.
Vriendelijke groet,
Tom Poes.

Tom Poes zei:
Hallo de butler,
Toevallig las ik je bericht. Ik gebruik Netscape 7.2 en zag hetzelfde bericht als ik de URL aanklikte. Het verschil ligt hem volgens mij in het aanstaan van de proxies. Als ik ze uitzet kom ik met dezelfde URL op de goede Jack Nicholson site.
Maar mogelijk heb je dat inmiddels zelf ook al ontdekt.
Vriendelijke groet,
Tom Poes.

Hoi Tom Poes,
bedankt voor je antwoord, maar nee, dat is het niet. Als ik inlog met m'n telefoonlijnverbinding nl, onder Netscape, doet-ie het wel.
Ik ben er nog steeds niet uit. UPC zegt dat ik waarschijnlijk geblokkeerd wordt door de website-eigenaar, maar een vriend van mij heeft ook chello en natuurlijk een ander ip-adres, en die krijgt ook geen vernieuwingen te zien...

Ik heb ook chello en bij mij maken die proxies het verschil. Met de proxy ingesteld krijg ik ook vaak een foutmelding bij iets opzoeken met Google, maar dat is weer een ander (nog onopgelost) verhaal...:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan