webpagina maken beginneling

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door sabinef74
Ik snap niets van die Frontpage express. Ik wil gewoon achtergrond, plaatjes en tekstjes ernaast. Ik denkerg in knippen en plakken zoals in Word.
Ik zie zo gauw niet hoe dat moet met Frontpage Express. en ik heb best wel wat pckennis (behalve op dit vlak).
Ik heb eens gezien dat iemand met een ouwe Publisher werkte. Is dat de voorloper van Frontpage of is het echt iets anders?

Je zal je hoe dan ook en met welk programma je ook werkt er toch een beetje in moeten verdiepen. Je PC kennis die je nu hebt is ook niet aan komen waaien maar is ook door oefening gekomen. Ga anders ff naar een bieb voor een handboek van Frontpage. Zo heb ik het ook geleerd.....

Ik denk inderdaad dat er niets anders opzit dan dat ik aan de studie ga...
Binnenkort het resultaat op een pc bij u in de buurt!

En bij vragen heb je altijd Helpmij nog. Maar Frontpage is niet zo moeilijk hoor. Je hebt het zo door. Profpc weet vrij veel van Frontpage af dus daar kan je ook altijd je vraag nog even kwijt.
Laat even horen als je wat klaar hebt dan kijken we graag mee.....succes:thumb:

Geef jezelf eens een weekje om een beetje rond te klikken in FPe...

Je zal zien dat het uiteindelijk wel doet wat jij wil.

t.

Sabine,
heel makkelijk je fotopagina's maken met Web Album Generator.
Foto's allemaal in het zelfde formaat maken, de generator erop loslaten, en je krijgt een compleet in html-formaat foto-album. Kleuren kun je kiezen, alleen zelf foto's toevoegen. Tekst per foto kun je ook toevoegen. Ideaal! Kijk maar eens hier. Je kunt op de kleine foto's klikken, waarna je ze in een groter formaat kunt bekijken.
Ik heb die een aantal keren gebruikt, erg simpel en snel, en werkt goed.
Succes.
Rudi.

Geplaatst door rwissink
Sabine,
heel makkelijk je fotopagina's maken met Web Album Generator.
Foto's allemaal in het zelfde formaat maken, de generator erop loslaten, en je krijgt een compleet in html-formaat foto-album. Kleuren kun je kiezen, alleen zelf foto's toevoegen. Tekst per foto kun je ook toevoegen. Ideaal! Kijk maar eens hier. Je kunt op de kleine foto's klikken, waarna je ze in een groter formaat kunt bekijken.
Ik heb die een aantal keren gebruikt, erg simpel en snel, en werkt goed.
Succes.
Rudi.

Dat kan trouwens ook heel gemakkelijk met IrfanView:
File -> Thumbnails, foto's selecteren en wat dingetjes instellen (bijv. titel van de pagina), File -> Save selected thumbs as HTML-file.

http://www.irfanview.com/ (gratis)

Bedankt voor de reacties rwissink en buffy. Ik ga het van t weekend uitproberen!

Geplaatst door buffy

Dat kan trouwens ook heel gemakkelijk met IrfanView:

dat zei ik.. (gamma)

Ik wil het best nog een keer zeggen als we toch gaan herhalen..

irfanview, daar kan het heel goed mee :D

Ik ben erachter dat een webalbum voor foto's met een kleine tekst erbij toch het handigst is. De Web Album Generator maakt dat in een handomdraai.
Maar als ik echt een uitgebreidere page wil maken zal ik me toch moeten storten op andere pagina's. Bedankt voor alle reacties, ik ben alweer een stapje verder.

Hey Sabine,
leuk dat de Webalbumgenerator voor jou de oplossing is voorlopig.
Succes ermee! En zet je link hier eens neer, dan kunnen we zien wat je ervan gebakken hebt.
Rudi.

De link is te zien op www.dynamishoorn.nl bij groep 4a (pasen en kamp), Rudi.
Ik ga aan de gang met Publisher. Maar met veel foto's is de webalbumgenerator wel een goede. Maar ik wil ook een klassenkrant maken. Met meer tekst en minder foto's leuk op een pagina gezet.

voorlopig ziet dit er functioneel en prima uit :)

Op een gegeven moment heb je vanzelf meer kaas gegeten van het "pagina's bouwen" en giet je de foto's in een mooi jasje :)

t.

Hey Sabine,
:thumb:
mijn complimenten! Gaat zo door en ge zult spinazie eten, zeggen we hier dan.
Mocht je meer willen weten over het simpel bouwen van een website, kijk dan ook eens bij Helpforum-lid Peter Vazed. Hij legt daar alles heel eenvoudig uit en je leert er een boel van.
Nogmaals succes verder.
Rudi.

Geplaatst door sabinef74
[Maar ik wil ook een klassenkrant maken. Met meer tekst en minder foto's leuk op een pagina gezet. [/B]
Sabine,
wellicht heb je nog iets aan bijgaande html-code om een krant te maken je je site.
Rudi.

Bijlagen

Hey Sabine,
als je het zip-bestand uitpakt krijg je drie bestanden. Allemaal html. Die kan je zo bewerken in Frontpage.
Zet ze in dezelfde map.
Succes, en anders even hier melden.
Rudi.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan