webpagina opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

j.vanneutegem

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2002
Ik wil een webpagina zodanig kunnen opslaan, zodat ik alleen die bewuste pagina ook offline (of wanneer de pagina niet meer bestaat) in zijn geheel zien kan.
Ik heb het al op verschillende manieren geprobeerd: opslaan als webarchief enkel en webpagina volledig, maar het is me nog steeds niet gelukt.
Wat doe ik fout? Of is er misschien met mijn browserinstelling iets niet goed?

vr.gr.

Ga naar favorieten/toevoegen aan favorieten en zet een vinkje voor off line beschikbaar stellen.

Groetjes,

Fred

j.vanneutegem,

Volgens mij doe je voor wat betreft het opslaan niets verkeerd, en het ligt ook niet aan je browserinstelling.

Wel wil ik van jou weten op welke wijze open je het opgeslagen (htm)bestand?

Dennis.

Ik sla hem op in een mapje onder mijn documenten.
Ik open hem daarna gewoon zoals ik ieder ander document open: ik ga ernaar toe en dubbelklik er dan op. Eerst kreeg ik steeds 2 pictogrammetjes: een kofferpictogrammetje en een Internetpictogrammetje, maar met beiden kon ik niets. Ik heb het zojuist weer gedaan, maar nu krijg ik merkwaardig genoeg 1 pictogram (van de site) en dan de homepage van de site, terwijl ik op de pagina sta die ik hebben willen. Ik snap het niet meer.

:confused:

Ik neem aan, dat het opgeslagen bestand de extensie htm heeft.

Rechtsklik op dat bestand en klik op "openen met" en klik vervolgens op Internet Explore.

Dennis.

Zojuist heb ik een deel van mijn eigen site, dat o.a. een gif plaatje bevat, als een htm zijnde bestand op mijn HD opgeslagen.

Hierna open ik het bestand met IE. Het gif plaatje dat wordt getoond is niet uit mijn site afkomstig, maar uit mijn HD. Dat gif plaatje had ik eerst niet op mijn HD, totdat ik een pagina van mijn site ging opslaan kwam dat gif plaatje op mijn HD terecht. Uit je verhaal hierboven blijkt dat je niet echt offline werkt, terwijl dit wel zou moeten kunnen.

Dennis.

Het opslaan lukt alleen maar, wanneer ik opsla als webpagina volledig (htm, html), maar ik krijg dan steeds de homepage van die site en niet die pagina die ik wil.
Wanneer ik opsla als webarchief enkele bestand (mht)
krijg ik die 2 picto's waar ik niks mee kan...............
Ik word er een beetje radeloos van:mad:

Zou je zo vriendelijk willen zijn om de url van die pagina die je wilt opslaan hier even te vermelden? Dan wil ik even zien of het bij mij wel zal gaan lukken. Alvast bedankt.

Dennis.

http://www.dvhn.nl/Index
Of je via deze link op de bewuste pagina komt weet ik niet, maar dit staat wel bovenaan de gevonden pagina. Maar anders moet je even zoeken naar "Monument voor doodgezwegen Zwarte Zaterdag"
Ik ben benieuwd. Voorlopig ga ik naar bed............
Alvast welterusten:)

Het spijt mij channel.

Volgens mij zit er een bepaalde restrictie op die site ingebouwd waardoor niet alles kan worden "gevangen".

Dennis.

ps. Het binnehalen via FrontPage en VisualInterdev6 heb ik nog niet geprobeerd, maar zelfs met deze middelen zal het ook niet lukken denk ik.

Vraag is verplaatst naar internet algemeen, met access had het in elk geval niks van doen.

Verder over je vraag, zoals ik het bekijk zit er idd een beveiliging op de pagina's waardoor deze niet is op te slaan, een mogelijkheid is om de hele tekst (incl foto) te selecteren en te kopiëren naar word, dat wil namenlijk wel.
De url naar de betreffende pagina is trouwens:
http://www.dvhn.nl/Index/0,5481,,00...gina/0,7109,26-1-2039--2123519-1387--,00.html

Bedankt voor jullie aandacht en reacties!
Jammer dat het niet is gelukt, maar ik heb de tip om hem op te slaan via word wel opgevolgd en heb de pagina nu dus toch alsnog in zijn originele layout
kunnen opslaan.
Bedankt!:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan