Webpagina printen vanuit rapport gaat niet; bekijken wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

helpmijmail

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2010
Hallo deskundigen,

Ik wil in Access op een rapport een kaartje van googlemaps printen. De locatie is dan afhankelijk van de database.
Ik doe dit als volgt.
Een formulier maken met daarin geplaatst een ActiveX-component genaamd Microsoft Web Browser.
Deze stuur ik aan middels de volgende VBA-code bij de gebeurtenis bij laden formulier
Code:
Private Sub Form_Load()
'kaart maken
strGoogleMapURL = _
   "http://maps.googleapis.com/maps/api/staticmap?center=Brooklyn+Bridge,New+York,NY&zoom=13&size=600x300&maptype=roadmap&sensor=false"

Set appBrowser = Me![WebBrowser9]
      Me![WebBrowser9].Navigate strGoogleMapURL
End Sub

Ik maak een rapport met hierin bovenstaand formulier als subformulier.
Als ik vervolgens dit rapport open als rapportweergave dan wordt netjes een kaart weergegeven in de webbrowser van het subformulier.
Ga ik echter het rapport printen (of afdrukvoorbeeld) dan zie ik alleen het frame van de webbrowser. (een vierkant).
Is het wel mogelijk om een afbeelding van googlemaps of (bing) te implementeren in een rapport van Access? Vergeet ik iets waardoor de webpagina niet ingelezen wordt bij het maken van een afdrukvoorbeeld?

Ik werk trouwens met Access 2010.

Bijlagen

Een rapport kan geen webpagina renderen, wat je ook probeert. Enige oplossing: druk het formulier af. Scheelt je ook een hoop ellende.

Oke dan hoef ik niet verder te zoeken en moet ik het via formulier doen. Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan