webpagina vastzetten fullscreen op tablet

Status
Niet open voor verdere reacties.

backnext

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2016
Berichten
176
Ik wil een android tablet aan de muur ophangen en een eenvoudige webpagina vastzetten in full screen mode zodat men die pagina kan zien en gebruiken zonder deze te kunnen verschuiven of wijzigen. Deze is gemaakt in html en javascript. Iemand een tip?
 
Je bedoelt dat anderen niks op de site kunnen doen als ze touchen op de tablet?
Misschien kan je een app downloaden die de touch-events uitschakelt, mogelijk dat je hiervoor moet rooten. Of een eigen app bouwen die full-screen een site toont en die alleen op een verborgen manier af te sluiten is.
 
Screenshot maken van de betreffende pagina
en niet de webpagina tonen maar de afbeelding.

Eigenlijk kun je dan net zo goed alleen de afbeelding ophangen (ik bedoel: zonder de tablet)
 
Nee, er zijn wel degelijk enkele knoppen op die pagina waarop moet kunnen getikt worden (met 'touch' dus).
Zo kom je op andere pagina's. Nu kan men de ganse pagina nog wegschuiven, op het menu van de browser (firefox) klikken en zo.
Dat wil ik beletten.
 
Dan zou je een handmatige slideshow kunnen maken.
 
Ehhhhhhhhh, als het een Android tablet is, dan ku je een appje met webview maken, daarin alle exitknoppen uitzetten en alleen knoppen om naar links of rechts te swipen.

Kan ik voor je bouwen, maar dan pas eind September, ik moet eerst nog wat andere projecten afwerken.

Ik heb thuis als het goed is nog een voorbeeld liggen. Ik zal even kijken straks.
 
Laatst bewerkt:
hé ja, erg bedankt. Het is inderdaad android op een samsung galaxy tab a.
In welk programma maak je die apps?
Het is voor volwassenen met een mentale handicap in een instelling. Ik moet zorgen dat ze niets "verkeerd" kunnen doen op dat scherm...
 
Oei, beetje te vlug geweest... webview dus...
Nu is het zo dat ik met text to speech werk en dit lukt wel met firefox maar niet met Chrome. Webview is voor Chrome, dus een probleem denken ik...
 
Android Studio.
Er zijn op iinternet genoeg online sites te vinden die het ook voor je kunnen, maar dan krijg je de reclames er gratis bij. ;-)

Het principe is simpel: ik bouw wat ik denk dat jij hebben wilt. Dat stuur ik op en dan geef jij aan wat er anders moet.
Zo door tot het is zoals jij het hebben wilt. ;-)

Enige voorbehoud (door ervaringen uit het verleden): je vraagt iets simpels, je krijgt iets simpels, gratis. Geen probleem.
Wil je meer en uitgebreider, dan gaat dat geld kosten (Facebook koppelingen, invulvelden, databases, agenda enz).
 
Kijk, dat bedoel ik dus, texttospeech, het wordt al meer dan dat er in je begintopic staat.

Een webview app werkt los van elke browser, de app heeft zelf een browser in zich.
 
ok. Bedankt voor de info.
De tts pagina's heb ik al. Het zijn pagina's die vooraf ingevoerde text automatisch uitspreken.
Hier een voorbeeldje
voorbeeld
Ik zoek enkel een pagina met bv afbeeldingen die doorklikken naar die pagina's.
Bovenstaande pagina werkt bij mij enkel goed op firefox zoals eerder gezegd.
 
Laatst bewerkt:
Heb even geduld, dan komt het vast wel goed. :thumb:
 
Hallo

Ik heb ondertussen Android Studio geïnstalleerd en na wat experimenteren heb ik mijn webpagina er in laten draaien. Maw. nu kan de webpagina als app functioneren en dus fullscreen gebruikt worden. Alles werkt behalve de tts. De text to speech dus werkt niet of slechts gedeeltelijk. Hieronder een eenvoudig deeltje van wat ik als app wil laten werken met responsivevoice.
In een gewone browser werkt dit wel, ook op android.

HTML:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>klok</title>
<script src="responsivevoice.js"></script>
<script type="text/javascript">
  var tick;
  function stop() {
  clearTimeout(tick);
  }
  function clock() {
  var ut=new Date();
  var h,m;
  var time="        ";
  h=ut.getHours();
	uur=h;
  m=ut.getMinutes();
	minuten=m;
 	time+=h+" : "+m;
	tijd=time;
  document.getElementById('clock').innerHTML=time;
	tick=setTimeout("clock()",1000); 
	}
</script>
<script language="JavaScript">
function Spreek()
	{ 
			tekst="het is nu "+uur+" uur en "+minuten+" minuten"
			responsiveVoice.speak(tekst,'Dutch Female');
	}
</script>
</head>
<body onload="clock(),Spreek()" onunload="stop();">
<p style=""><span id="clock"></span></p>
</body>
</html>
 
Ik dacht in makkelijke oplossingen.
Als jij de gesproken tekst al klaar hebt, dan gewoon als ze op een button klikken, dat dan het bijbehorende fragment afgespeeld word.
TTS is volgens mij echt lezen wat er staat, als er bv iets ingetypt is. Bij vaste teksten kun je volgens mij volstaan met mijn idee.
 
Jedi
Sommige teksten zijn vast, sommigen zijn stukken uit een lijst (menu van de dag bv), ook nog het uur dat uitgesproken wordt. ... Alles werkt al in een gewone browser.
Ik wil alleen nog dat de browser als app functioneert zodat enkel die bepaalde pagina kan gebruikt worden zonder andere zaken te kunnen activeren. Een soort kiosk dus.
Webview is een goed idee maar tts werkt er niet goed in. Ik snap niet hoe dat komt en zoek me lam.
 
Heb je al op stackoverflow gekeken ?, dat is voor mij DE site voor al mijn vragen en problemen.
 
Ik zou niet proberen dit via javascript of webview op te lossen. Wat je ook doet, de gebruikers kunnen dan altijd nog op de (fysieke) home-knop klikken, en een andere app starten (tenzij ik webview helemaal verkeerd begrepen heb). Wat je wel kunt doen is een kiosk app gebruiken (zoals deze). Daarmee kun je een site laten zien, en al het andere ontoegankelijk maken, tenzij ze de juiste pincode weten. Ook op de home-knop rammen doet dan niets.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan