webpagina vastzetten fullscreen op tablet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jedi, ok, ik zal daar eens gaan kijken. Ken ik wel maar nog niets gepost.

Naarling, Ik ken die app, Ik was ook in die richting aan het denken . Fully Kiosk Browser is ook een hele goeie maar volgens mij gebruiken zij ook Webview en heb ik net het zelfde probleem.
Het vreemde is dat ik op een tablet met een oude android versie (4.2.2) minder problemen heb. Met mijn meest recente tabletten en gsm heb ik het probleem van tts die na 1 zin stopt. En wat ook raar is, is dat dit met de nederlandse spraak gebeurt en bv niet in het engels, Deens en andere talen. Mijn klokje waarvan ik de code hierboven toon werkt op een normale browser (ook op tablet) maar helemaal niet in webview...

Of je zet gewoon een stukje code in je app die alle toetsen uitzet. En evt enablen met een pincode.

@backnext, geloof het of niet, maar ik had twee apps met webview die hetzelfde deden, tenminste, moesten doen, maar toch werkten ze niet hetzelfde, terwijl ze toch nagenoeg dezelfde code hadden.
Uiteindelijk hele stukken code gecopieerd en toen werkten ze wel beiden hetzelfde.
Wat bleek (denk ik): het maakt uit in welke volgorde je sommige commando's zet. (toevoegen van permissies aan webview)

Laatst bewerkt:
Je kunt met de meta tag
HTML:
<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0, maximum-scale=1.0, user-scalable=no">
in de <head> van je pagina zorgen dat men niet kan inzoomen enzo.
Je kunt ook een site als web app laten behandelen door android en apple door een andere meta tag te gebruiken:
HTML:
Voor android:
<meta name="mobile-web-app-capable" content="yes">
Voor apple:
<meta name="apple-mobile-web-app-capable" content="yes">
Hier door kan een gebruiker de web pagina "toevoegen aan home screen". Wanneer men dan de web app opent, opent deze fullscreen (dus zonder browserfucntionaliteit er omheen).
Als je webpagina niet groter is dan het scherm zal je niet kunnen scrollen en als je geen links hebt kan men daar ook niet op klikken.
Anders zou je een soort parameter kunnen meegeven in je URL die je gebruikt voor je web app en een uitzondering maken in de code voor wanneer die parameter gevonden wordt. Bijvoorbeeld ?viewonly_mode=true achter de URL en in javascript het volgende om te zorgen dat links niet meer werken:
[js]
if(location.search !="" && location.search.contains("viewonly_mode=true")){
document.body.onclick=function(evt){evt.preventDefault();return false;}
}
[/js]

Je zou eventueel ook nog op basis van dezelfde controle andere acties kunnen tegenhouden indien nodig.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan