Webpagina verschuift

Status
Niet open voor verdere reacties.

toetsenbord

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Hallo,

Wie kan mij helpen ? Ik zit met het volgende probleem: wanneer ik een website maak, en je hebt bv. de "home page" (die niet zo lang is, dus hoef je niet te scrollen) en dan heb je ook nog bv. "over ons". Maar hier staat al wat meer tekst op en moet je scrollen om tot het einde van de tekst te lezen. Nu alle pagina's zijn het zelfde, ze zien er ook hetzelfde uit in webdesign-programma, maar wanneer ik "preview in browser" doe, dan verschuiven de pagina's waarbij je moet scrollen een beetje t.o.v. de pagina's waar je niet moet scrollen (wat verschuift: alles, inhoud, knoppen, afbeeldingen).

Ik kan natuurlijk alle pagina's volzetten met ENTER's zodat iedereen kan scrollen, ook al is dit niet nodig, maar dat is natuurlijk niet echt een goede oplossing. Dit is echt zoo irritant, weet iemand hier misschien een oplossing voor aub?

MVG,

(PS. In het desgin-programma verschuift dit niet )

Is wel op te loseesn, maar niet op een mooie manier.
Zorg ervoor dat je altijd rechts een scrollbalk hebt, actief of niet.

He,

Bedankt voor je antwoord !

Maar heo doe ik dat ? Is daar een of andere code voor of moet ik dat zoals nu, wat niet echt ideaal is, doen met veel ENTER's ??

Gr,

Bedankt, maar ik snap het niet zo goed. Ik heb gevonden dat je moet zetten: overflow: scroll, maar ik begrijp niet zo goed waar je deze precies moet zetten .. Weet jij het misschien ?

Toch al bedankt,

MVG

Bedankt, maar ik snap het niet zo goed. Ik heb gevonden dat je moet zetten: overflow: scroll, maar ik begrijp niet zo goed waar je deze precies moet zetten .. Weet jij het misschien ?

Toch al bedankt,

MVG

Ja! ik heb het gevonden! Heel hard bedankt, Jedi

Gr.

Graag gedaan, daarvoor zijn we tenslotte hier he. ;)

Het probleem doet zich alleen bij Firefox voor. Maar met {overflow: scroll;} krijgen alle browsers er ook gratis een (lege) horizontale scrollbar beneden bij; die dan af gaat van de bruikbare hoogte.
Dit is beter te regelen met:
Code:
html {
   height: 100%;
   padding-bottom: 1px;
}
Die ene pixel komt bij de hoogte, omdat het padding is. Maar dan is de hoogte van de pagina net méér dan 100% (dwz 100% van de beschikbare schermhoogte), waarmee een verticale scrollbar geforceerd wordt.
  • Die kan je dan net 1 pixel op en neer bewegen bij een korte pagina. :D
  • Bij een lange pagina is het niet erg, dan past de verticale scrollbar zich automatisch aan aan de paginahoogte.
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan