Webpagina's bereiken..soms wel soms niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guru
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Guru

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Hoi allemaal,

ik internet thuis op een draadloos netwerk via Ziggo op een router van Netgear. Ik werk met een laptop van Acer, een Intel Pentium dual core processor T2080 met Windows Vista Home Premium.
Tijdens het surfen krijg ik vaak foutmeldingen. Zie bijlage. Hoe kan ik dit verhelpen. Heb al talloze keren het draadloos internet opnieuw geinstalleerd. De foutmeldingen blijven terugkomen.

Wie o wie heeft een oplossing?

Gr. Guru

ps. Ik hoop dat dit onder de juiste sectie valt...

Bijlagen

Laatst bewerkt:
De bijlagen heb ik nu ingevoegd...

Je was er snel bij Cookz!:thumb:

even resume, je hebt Ziggo, een netgear router (draadloos) en de rest communiceert daarmee?

• Hoe zijn de verbindingen tussen de computers en de netgear?
  • Krijgen ze een IP van de Netgear (DHCP server) of hebben ze een vast IP?
  • In geval van vast IP, toch niet dezelfde hoop ik?
  • Is de netgear wel ingesteld voor het netwerk van Ziggo? (sommige routers hebben hier een lijstje instellingen voor en ZIggo was Casema dus als Ziggo er niet tussenstaat....)

ff checken dus...

ja klopt, ik heb je hebt Ziggo, een netgear router (draadloos) en de rest communiceert daarmee.

• verbinding staat op "uitstekend

• ze krijgen een ip van de Netgear

• Denk wel dat ze ingesteld zijn voor het Netwerk van Ziggo, de router komt immers bij Zigo weg

als ik een vid van youtube wil kijken, staat er meestal "this video is no longer avaiable" Als ik een paar keer op Vernieuwen druk, dan verschijnt de video wel...

Laatst bewerkt:
hoi.
heb ook een tijd mozzila gehad ook redelijk vaak problemen met verbinden naar internet.
ziggo en draadloze router van sweex.
uit eindelijk windows internet explorer maar weer eens uit de kast gehaalt en deze geeft geen problemen. dus misschien explorer proberen dan weet je of het probleem misschien door je zoekmachine word veroorzaakt.

Het aantal recources dat mozilla (firefox) gebruikt is aanzienlijk minder dan explorer, dat zou dus niet moeten kunnen. Vraag Ziggo maar eens hoe de verbinding van de router naar de buitenwereld is.

De netgear is van Ziggo?

Met IE heb ik trouwens hetzelfde probleem hoor.

Ik zal Ziggo vanavond wel eens bellen.

Dat kan ik toch ook zelf doen middels PING of niet? Alleen weet ik niet wat een goede verbinding is en wat slecht.

Ja, de Netgear zat bij de bestelling van draadloos internet.

Heb gister voor de laatste keer draadloos internet geinstalleerd en sindsdien is alles weer goed!!

Waar het nu aan lag, weet ik niet precies...

Gr.

Probleem is weer terug!

Heren en dames,

het probleem is weer terug. Telkens als ik mijn draadloos internet weer opnieuw installeer is het weer goed voor een kleine twee weken. Daarna begint alle ellende weer opnieuw. Om nu om de twee weken telkens alles weer opnieuw te installeren gaat me te ver.

Weet iemand wat het probleem is?

Gr. Guru

bij mij ging draadloos internet steeds vaker zonder aanwijsbare rede er uit terwijl modem provider ok, en verbinding met router ook ok. alles lijkt goed instelling etc dus conclusie van mij was dat router niet meer ok is, deze vervangen en al twee weken geen problemen meer

Het is de vraag wat er juist uitvalt?

Kan je op het moment dat de fout optreedt de router nog pingen.
Kan je dan de DNS server nog pingen (waarschijnlijk niet, toch eens proberen)

Als je de router nog kan pingen, probeer dan eens een telnet sessie met de router te openen. Telnet gebruikt namelijk TCP/IP. Pingen doet dat niet.

Ok,

Kowrds zegt dus dat het aan de router ligt. Ik heb de draadloze router er ook een tijd tussen uit gehaald en de laptop rechtstreeks op de modem aangesloten en dat ging perfect. Geen enkele foutmelding. Ik kon alle pagina's bereiken. Ik kan dus een andere router proberen.

@webster18: Ok, ik zal dus moeten pingen.
Het is wel zo, dat als ik op een pagina kom en kies: Verversen/of opnieuw verbinden (na een aantal keer herhaaldelijk hebben gedrukt), dat ik de pagina wel tevoorschijn krijg. Met of niet zonder fouten.

Ik zal eens pingen, zodra ik de foutmelding weer krijg.

Heren....

ff tussendoor....

Mijn verbinding valt niet helemaal weg, wanneer ik browse. Dit weet ik, omdat ik ook online poker en dat werkt nog wel.
Hoe kan dit?

Hoi,

Kan je even je host files checken?
c:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts

Je kan dit bestand openen met wordpad of notepad.
Je zou enkel het volgende mogen zien:

127.0.0.1 localhost

Alle andere lijnen verwijderen (maar zeker de localhost laten staan!!!!!)

Hoi Webster18,

Ik heb het bestand opgezocht. Kon het eerst niet wijzigen, had te maken met Administrator rechten. Via google opgezocht hoe ik dit kon omzeilen. Dat is gelukt, ik kon het wijzigen. Er stond nl nog een extra regel onder: ::1 local nog iets, weet het niet meer precies. Dit heb ik weggehaald, maar ik kon het bestand niet meer opslaan. Ik kreeg de melding: Controleer of systeempad of bestandstandsnaam correct is. Heb verder niks aangepast, dus ik snap het probleem niet.
Heb jij een idee?

Gr. Guru

Na het esetten van de modem en router doet ie het weer...

Helaas geen permanente oplossing.

Gr. Guru

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan