• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

webquery giro d'italia 2016 classification

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed, ik heb Excel via taakbeheer mogen afsluiten. Bedankt. Wat was nou eigenlijk de bedoeling?????

@ MarcelBeug

am kennende gaat hij hierover weinig vragen hebben aangezien hij zeker voor wat betreft Excel en Webtoestanden als een autoriteit mag gezien worden op dit forum.
Omdat de Giro net begonnen is kunnen we dit misschien onderbrengen bij de noemer 'Anticiperen op'.:D

Een kleine beetje toelichting had toch wel gekund? Aangezien genoemde autoriteitstatus mij onbekend was en er normaliter vragen gesteld worden op het forum, dacht ik: "Die vraag zal dan wel in het bestand zitten". Vervolgens drukte ik op de knop en toen bleef Excel hangen.

Maar goed, ongetwijfeld zullen er een hoop mensen wél blij mee zijn.

Edit: overigens had ik gereageerd op de originele eerste post die er heel anders uitzag dan de huidige eerste post, dus wellicht heeft mijn reactie toch geholpen om het wat duidelijker te krijgen.

Laatst bewerkt:
@alpha

Volgens mij heb je alsnog een vraag gesteld ;) : waarom loopt de oorspronkelijke versie wel onder Win 7 en niet onder Win 8 ?
Bijkomende vragen zouden - maar nu ben ik aan het anticiperen- kunnen zijn : hoe werkt dit onder XP en win 10 ?

Mijn suggestie (zonder hulp van knecht of soigneur) :

Code:
Sub M_snb()
  For Each it In ThisWorkbook.XmlMaps
    With it.DataBinding
        .LoadSettings Left(.SourceUrl, Len(.SourceUrl) - 6) & Format(Cells(2, 3), "00") & ".xml"
    End With
  Next

ThisWorkbook.RefreshAll
End Sub

Laatst bewerkt:
De vraag is "wat is de juiste manier om meerdere XML-data te importeren met dynamische URL's"
Blijkbaar moet je alle connections en xmlmaps verwijderen en het werkblad leeg maken.
Zodat bij het importeren met .XmlImport, automatisch weer connections worden aangemaakt en xmlmaps worden gegenereerd.

@snb
Is windows XP met internet verbinding nog wel zo veilig? als je lang genoeg wacht wordt een oud besturingssyteem weer veilig omdat de virussen uitsterven.

@snb
Naar aanleiding van de code in bericht#7 zie ik dat de bestaande code met de botte bijl te werk gaat.

@alpha

Ik probeerde het eerst via de eigenschappen van de connections, maar dat leverde niets op (hoewel je de url wel via data/connections 'met de muis' kunt wijzigen). Connections in VBA is voornamelijk 'alleen-lezen'.
Toen heb ik het maar over de xlmmaps boeg gegooid.

Andere vraag: ik heb nog nooit van een XP-probleem met Internet gehoord (alleen vage bangmaakverhalen, die ik afdoe met marketingtucs voor de verkoop van latere windowsversies), laat staan ermee te maken gehad. De code die ik plaatste loopt vlekkelings onder XP. Recentelijk bleek in een ander forum dat geen van de opvolgers van XP kan tippen aan diens/dier snelheid.
Ik heb nog nooit een concrete beschrijving gezien van een specifiek beveiligingsprobleem van XP.
Ik vraag me af of die er voor de doorsnee gebruiker (waaronder ik mezelf schaar) überhaupt wel zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan