webser laten draaien achter een hub

Status
Niet open voor verdere reacties.

janschok

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2004
Hallo allemaal

ik heb een vraag

ben bezig met een kennis van mij die heeft 2 pc's
ze werkt zelf op de 2e pc die achter een sitecom heb zit

nu is het rare zij heeft de zelfde webser software als ik
van abyss webserver..en deze geeft aan dat die loopt
poort 80 was bezet dus hebben we poort 81 open gemaakt

maar de server is niet benader baar via Http nu is mijn vraag kan dat aan de instelling van de hub liggen en weet iemand hoe dat werkt met een sitecom hub ..

gr janschok

Weet jij zeker dat het een hub is.
Is het geen router>
Geef eens het typenummer van de sitecom dat zoekt wat makkelijker.
Ik heb nog nooit een hub moeten instellen.

antwword router of hub

Het is zeker een sitcom HUB dat is een ding wat zeker is..

groetjes jan

En in deze hub heb je poort 81 ook opengezet.
Kun je het typenummer van de hub geven, dat zoekt wat makkelijker.

type hub

het type hub is sitecom LN-107
voor de rest staat er geen nummer op .
groetjes janschok

Laatst bewerkt:
Ik heb even op de site gekeken en kan helaas geen handleiding vinden.
Heb je poort 81 in de hub opengezet?
Werk je toevallig met een firewal zoja heb je in de firewal dan poort 81 opengezet.

antwoord poort en firewall

er is geen firewall geinstleerd en poort 81 staat open
ze werken wel met xp en dat had ik al naar gekeken of daar ook een tweak in zat.. maar ook niet naar mijn mening moet het lopen maar kan niet op de pc komen ...

Groetjes janschok

Oke ik denk niet dat het gaat werken omdat:

Als iemand naar jouw http:///adres.blabla gaat hij binnen komt op je modem en jij je poort open moet zetten op je modem.....

Een hub is maar een dom ding die begrijpt niet waar hij die "verzoekjes" moet plaatsen dus pas het modem aan of koop een router

antwoord standaard firewall

Ja die heb ik zelf persoonlijk uit gezet maar moet binnen kort er toch even heen zal de pc's ff helemaal na lopen maar mijn gevoel zegt dat het niet wil om dat ze een hub hebben en geen router
of teminste dat de hub niet toe laat of 1 of andere wijze
ik kom hier nog weer op terug zo dat ik helemaal zekker ben van mijn zaak want ik heb hier ff lopen zoeken en heb hier nog een sitecom xDSl cable router pro liggen
type DC 201 ...en het daar ff mee proberen wat denkje dat het dan better zou gaan anders weet ik het ook niet meer

groetjes janschok

Laatst bewerkt:
Even in mijn beste netwerktaal...

Een hub verdeelt de bandbreete alleen maar kijkt niet naar wat en hoe (max 10mbit).

Een switch is een al wat intiligentere hub (100/1000mbit)

Een router bekijkt alles (poort, parketje, enz.) wat weggaat en binnenkomt en stuurt het naar de juiste pc (meestal met switch erin)

Dus als je een modem hebt met een ingebouwde router en je hangt er een hub aan moet je op het modem de poort wel forwarden naar de juiste pc

Bij een modem zonder router kan je er een router achter hangen (en daar achter een hub/switch wat je wilt)

antwoord op netwerktaal

Dat wist ik,

en de modem heeft geen router, dus ik moet ff verder zoeken of het dan ergens anders in zit wan op localhost is de server wel bereikbaar dat is ook het rara er van

ik kijk nog ff verder en als ik er niet uit kom dan horen jullie het wel ...

groetjes janschok

Als hij local wel te benaderen is zal ik de modem eens doorzoeken op een firewall ofzo.....

Of bedoel je echt http://localhost ? want dat werkt zeker, maar dan wel alleen op de "server"

Antwoord op localhost

nee niet alleen op Http://localhost
ook op de 1e pc is die benader baar ...dat is het vreemde , maar inderdaad ik zal de modem eens onderste boven houden en kijken of daar nog wat in zit dat het tegen houd..

Groetjes janschok

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan