webserver achter router

Status
Niet open voor verdere reacties.

star3200

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
ik wil een webserver draaien en heb alle nodige software al geinstalleerd, als ik m open via http://localhost werkt het perfect, nu zit ik met een router en ik weet niet wat ik allemaal moet veranderen zodat men van buitenaf dus mijn pc kan bereiken......

als ik doe http://mijn ip adres dan kom ik op de pagina van mijn router terecht (om deze in te stellen, vraagt wel om wachtwoord) hoe kan ik hier voorbij??

ik heb in deze post gezien:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=172873 en als ik op die site ga kijken zijn zo goed als alle poorten "verhuld"

hoe kan ik deze dan open krijgen (via router, via mcaffee firewall,...?)

Een router heeft vaak ook een firewall in zich.
Het is voor buitenstaanders erg lastig om een (beveiligde) router te passeren.....

dus in jou geval de router zo open mogelijk configureren, en op je andere pc's de beveiligingen aanpassen en een afzonderlijke firewall installeren.

nu zie ik bij de configuratie van mijn router dit staan :

onder "virtual server"

To add special port that you want to be opened for your special application.
Note That : field And Must "0< Port <= 65535"

kan ik hier dan niet een poort openzetten? nu moet ik daarbij wel aanduiden bij "port type" TCP of UDP

wat moet ik hier aanduiden

Sorry, ik heb (nog) geen verstand van php :(

Geplaatst door star3200
nu zie ik bij de configuratie van mijn router dit staan :

onder "virtual server"

To add special port that you want to be opened for your special application.
Note That : field And Must "0< Port <= 65535"

kan ik hier dan niet een poort openzetten? nu moet ik daarbij wel aanduiden bij "port type" TCP of UDP

wat moet ik hier aanduiden

Yep daar moet je zijn. Port nummer 80 is de standaard webserver poort. Protocol is TCP

maar kan ik poort 80 wel gebruiken als mijn router ook naar deze poort luisterd?

ik zal voor de zekerheid een neme dat door niets anders gebruikt zou worde :p

Doorgaans is de poort 80 van de router alleen vanaf het LAN te benaderen. Bij die online portscan, stond daar je poort 80 open?

Je kan natuurlijk prima een andere poort kiezen, dan is je webserver te benaderen via http://ipadres:poort/

Laatst bewerkt:
poort 80 staat open
voor de rest geeft hij nu bij zo goed als alle andere poorten de status "gesloten" aan, hoewel dit gisteren nog op "verhuld" stond :p

nu is er nog een klein probleempje in verband met de virtual server; ik moet dus een poort geven, het type verbinding, maar ook een ip-adres :confused: wat moet ik hier dan mee doen want om dit op te slagen moet de router herstart worden en dan verandert mijn ipadres

Alle computers een vast ip adres geven is het makkelijkst. Bijvoorbeeld als de router 192.168.1.1 is:

ip adres 192.168.1.2
subnetmasker 255.255.255.0
standaard gateway 192.168.1.1
dns server 192.168.1.1

en voor de 2e computer dan 192.168.1.3 als ip adres etc.

hij ziet deze pc wel elke keer zowizo als 192.168.1.8 maar het werkt nog steeds niet :confused:

als iemand mss eens naar de configuratie wil zien zal ik wel een username en pass maile

star3200,

Heb je eigenlijk al een domeinnaam?

Zo nee, vraag dit dan eerst bij www.dyndns.org aaan, het is gratis.
Klik op de linker kolom op "Dynamic DNS" en hierna op "Add Host" Verder wijst de weg vanzelf.

Heb je dit eenmaal gedaan, dan moet je de buitenwereld laten weten hoe je private ip-adres via je router te bereiken is, kies achtereenvolgens: Nat Setup/DMZ host setup
Vul hier je private ip-adres in.

Dennis.

P.S. Het is echt een fluit v.e. cent. Een tijd geleden was dat wel anders. En over poort 80, was hierboven al ter sprake gekomen. Dit was voor de http protocol(van je browser) van belang.

kheb als domeinnaam w3csource.dyndns.org en ik heb een programmaatje geinstalleerd om ervoor te zorgen dat deze altijd naar de goeie ip wijst

nu krijg ik nog steeds wanneer ik naar w3csource.dyndns.org ga de pagina van de router :confused:

het programmaatje "DynSite" geeft als status "invalid cradentials" maar lijkt mij toch te werken

Even alles op een rijte zetten:

Wat voor een Webserver heb je?
Is het een IIS(van Windows) of een Apache(van Linux)?

En heb je de routerinstellingen voor wat betreft je private ip-adres volgens bovenstaand al goed ingesteld?

Dennis.

Geplaatst door star3200
ik heb een programmaatje geinstalleerd om ervoor te zorgen dat deze altijd naar de goeie ip wijst
Dat programmaatje is overbodig, indien je van je provider een vast (public) ip hebt gekregen. Je interne ip(private) kan weleens veranderen doordat je router op dhcp (althans in de meeste gevallen) staat ingesteld.

Dennis.

ps. verwar een public ip(van je provider verkregen) niet met een private ip(van je LAN).

Dyndns(die site waar je zojuist hebt bezocht om een domeinnaam te verkrijgen) zorgt dat je public ip op je router terecht komt. Vanaf dat punt, moet er verder naar het private ip gezocht worden(interne dns) waar je website zich bevindt. Door dns kan je website ook middels je computernaam worden gevonden. Je computernaam moet in je router ook worden aangegeven.

maar van mijn provider heb ik geen vast ip adres want voordat ik een router had (een gewone modem dus) veranderde mijn ip ook steeds wanneer er opnieuw werd opgestart.....

ik heb apache 2.0
en werk onder windows XP Pro

Geplaatst door star3200
maar van mijn provider heb ik geen vast ip adres want voordat ik een router had (een gewone modem dus) veranderde mijn ip ook steeds wanneer er opnieuw werd opgestart.....

ik heb apache 2.0
en werk onder windows XP Pro

1) Je ip is 81.11.182.140, verandert dit wanneer je elke keer weer je pc opnieuw opstart?

2) In het httpd.conf file(dat bij Apache hoort) moet je bij servername je computernaam invullen, dan zou alles nu moeten werken, tenzij de routerinstellingen volgens bovenstaand al ingesteld staan.

Dennis.

Om je computernaam in je router in te stellen:

Nat Setup/Configure Port Redirection Table

Bij Server name, vul je je computernaam in.
Bij Protocol, selecteer je TCP.
Bij Public Port, vul je 80 in.
Bij Private IP. vul je je Private(LAN) in(eerder vermeld je dit al, en het is 192.168.1.8 )
En bij Private Port, vul je 80 in.

Tot slot, moet je de aangebrachte instellingen activeren. Zelf heb ik een DrayTek router(Vigor2600 Plus, wireless).

Dennis.

PS. Moet helaas weg, en ben pas weer laat thuis. Succes verder. Maar anders kunnen we jou remote even helpen. @nteusink heeft je trouwens ook al willen helpen op die manier. Ik hoor het wel.

er staat bij mij niets tussen om de servernaam te geven, ik heb een screenshot genomen van hoe het nu staat ingesteld

ik heb de router naar poort 88 late luisteren zodat deze niet meer om een paswoord vraagt wanneer je naar mijn ip adres gaat, maar voor de rest nog steeds hetzelfde, geen teken van leven :confused:

als ik via localhost ga kijken werkt alles prima dus de server staat wel degelijk aan :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan