webserver achter router

Status
Niet open voor verdere reacties.
heb je het al eens geprobeerd met je mcafee firewall uitgeschakeld?

star3200,

Ben net thuis, vandaar zo laat mijn reactie. Ik heb de afbeelding van je router zojuist bekeken.
Zou je bij "Host IP Adress" het ip 81.11.182.140 willen invullen?
Het ip wat in je bijlage(afbeelding) staat is het ip van je router, en dit moet juist het public ip zijn en dat is volgens mij het ip 81.11.182.140 wat hetzelfde is als w3csource.dyndns.org.

Probeer dat maar even uit.

Dennis.

dat is een probleem want zoals ik al zei verandert mijn ip als mijn modem reboot en ik moet rebooten om veranderingen te bewaren.....ondertussen is mijn ip dus 81.11.181.60 geworden

de router aan laten staan zodat het ip niet verandert is geen probleem maar hoe dat ip erin krijgen :confused:

Geplaatst door DENNIS90
star3200,

Ben net thuis, vandaar zo laat mijn reactie. Ik heb de afbeelding van je router zojuist bekeken.
Zou je bij "Host IP Adress" het ip 81.11.182.140 willen invullen?
Het ip wat in je bijlage(afbeelding) staat is het ip van je router, en dit moet juist het public ip zijn en dat is volgens mij het ip 81.11.182.140 wat hetzelfde is als w3csource.dyndns.org.

Probeer dat maar even uit.

Dennis.

Als je daar je externe ip adres invult, hoe weet de router dan naar welke computer in het netwerk dat verkeer moet?

@star3200
Heb je al eens geprobeerd of je de webserver vanaf een andere machine in je LAN kan benaderen?

Oké, maar heb je het ip 81.11.182.140 al ingevoerd?
Doe dat even als je dat wilt.

Want met 81.11.182.140 kan je server van buitenaf wel worden benaderd volgens mij.

Dennis.

Geplaatst door nteusink
Als je daar je externe ip adres invult, hoe weet de router dan naar welke computer in het netwerk dat verkeer moet?
Hallo nteusink,

De bijlage(afbeelding) is niet helemaal volledig. Aan de hand van de termen "Public" en "Private" leid ik af dat er ook sprake moet zijn v.e. Private(LAN)-ip, maar dit is bij de afbeelding niet te zien. Het is ook de vraag of die er wel is. Is dit wel het geval, dan ga ik ervan uit dat star3200 het ip 192.168.1.8 wel ingevuld zou hebben. Dan moet vervolgens ook het public-ip(81.11.182.140) ingevuld worden, door het gebruik van deze 2 ip's kan de server worden benaderd.

Mvg,

Dennis.

Dennis,

wil je anders eens kijken op de router zelf want meer dan dat er op de afbeelding staat is er ook niet in te vullen

@nteusink
Heb je al eens geprobeerd of je de webserver vanaf een andere machine in je LAN kan benaderen?
via http://192.168.1.8 kan ik met de andere pc op de site komen

Laatst bewerkt:
Geplaatst door star3200
Dennis,

wil je anders eens kijken op de router zelf want meer dan dat er op de afbeelding staat is er ook niet in te vullen
Ik wil dat wel doen, maar is het niet zo dat "wie eerst komt wie eerst maalt"? Ik doelde dat eigenlijk op nteusink. Hij bood zijn hulp als eerste aan. Hij heeft de eer om jou als eerste te helpen. Maar anders wil ik wel trachten een poging te wagen.

P.S.
Heb je dan bij de optie "NAT" nog niet gekeken?
Geplaatst door star3200

@nteusink

via http://192.168.1.8 kan ik met de andere pc op de site komen
Start3200, maar ook als je de computernaam gebruikt i.p.v. 192.168.1.8 ?. Dit is namelijk ook een voorwaarde dat het via deze weg je server ook te benaderen moet zijn.

Dennis.

Geplaatst door DENNIS90
Ik wil dat wel doen, maar is het niet zo dat "wie eerst komt wie eerst maalt"? Ik doelde dat eigenlijk op nteusink. Hij bood zijn hulp als eerste aan. Hij heeft de eer om jou als eerste te helpen. Maar anders wil ik wel trachten een poging te wagen.

Laat je niet door mij tegenhouden hoor :D het doel is tot een oplossing te komen en misschien zie jij wel iets waar ik de hele tijd overheen kijk

Start3200, maar ook als je de computernaam gebruikt i.p.v. 192.168.1.8 ?. Dit is namelijk ook een voorwaarde dat het via deze weg je server ook te benaderen moet zijn.

ook via de computernaam kan ik via de andere pc op mijn site :thumb:

Geplaatst door star3200

ook via de computernaam kan ik via de andere pc op mijn site :thumb:
Mooi, dan werk je interne DNS tenminste naar behoren.
Wat nog overblijft is eigenlijk toch dat ene ip, namelijk het public-ip.

Als ik naar jouw public-ip ping alsmede naar dat dyndns domein, dan krijg ik netjes een respons terug.

Zou je een screenshot v.e. je NAT willen maken en het hier te plaatsen?

Dennis.

Dennis,

het dyndns domein werkt niet omda ik deze niet heb laten updaten naar het nieuwe ip-adres

ik heb het ip-adres+username en paswoord naar je gemaild via de mailknop onderaan je bericht, kheb geen idee waar die uitkomt :p maar dan kan je zelf een kijken bij de NAT

Geplaatst door nteusink
Laat je niet door mij tegenhouden hoor :D het doel is tot een oplossing te komen en misschien zie jij wel iets waar ik de hele tijd overheen kijk
Oke.
Dat "het doel is tot een oplossing te komen " is inderdaad waar, maar wil even mijn respect jegens moderators tonen.
Eigenlijk heb ik nog nooit eerder hier bij Helpmij iemands password aangenomen. Ik ben een beetje voorzichtig(lees:bang) met zulke zaken. Niet dat ik nu bakzeil haal, hoor.
Misschien komen we op deze manier(zoals we dat nu doen) wel tot een oplossing.

Dennis.

ik heb er geen problemen mee, als er iets verandert wordt aan het paswoord heb ik nog steeds de reset-knop :p ;)

Geplaatst door star3200
Dennis,

het dyndns domein werkt niet omda ik deze niet heb laten updaten naar het nieuwe ip-adres
Dan moet je een nieuwe aanvragen voor dynamic en niet static.
Geplaatst door star3200

ik heb het ip-adres+username en paswoord naar je gemaild via de mailknop onderaan je bericht, kheb geen idee waar die uitkomt :p maar dan kan je zelf een kijken bij de NAT
O jé, dan was ik net te laat met mijn vorig bericht.

Dan was met (o.a.) PCAnywhere of "Hulp op afstand" van Windows ook goed geweest.

Zal even kijken, maar belofte maakt schulden. Ik doe mijn best, star3200.

Dennis.

P.S. Ik ben niet zo goed met het bekijken van privé berichten, hoop dat het niet al te lang gaar duren. Anders kunnen we morgen(het is al morgen) wel verder.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door star3200
ik heb er geen problemen mee, als er iets verandert wordt aan het paswoord heb ik nog steeds de reset-knop :p ;)
Dat klinkt in elk geval positief.

Dennis.

Sorry, ben nog steeds aan het zoeken. Je had het over een mail knop en ik zocht naar "privé bericht(en)". Ik zou maar nu even naar mijn e-mail adres gaan kijken.
Een ogenblikje.

Dennis.

Star3200,

De site van mijn provider is qua lay-out zo drastisch veranderd, waardoor ik de bomen door het bos niet meer zie. Zou je mij dan een prive bericht willen sturen, dat gaat wat makkelijker voor mij. Alvast bedankt.

Dennis.

sorry gaat niet :

Mededeling
U bent geen verenigingslid. De optie om Priveberichten te sturen is uitgeschakeld.

heb je soms een ander e-mailadres waar je wel gemakkelijk op geraakt?

- edit -
of anders dan hulp op afstand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan