webserver mailforms sturen geen mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouman4

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2003
ik heb een eigen servertje voor mij eigen site,s omdat ik de reclame,s van gratis hostings zat was of ze niet ondersteunde wat ik nodig heb ik heb xitami webserver draaien daar heb ik php 4.3.4 installer over heen gegooid ter onder steuning van php voor php mailforms
helaas het php script pakt hij wel maar de mail komt niet aan moet ik een mail server prog draaien of een smtp instellen en hoe want in de ini heb ik me smtp opgegeven staan dus lijkt mij dat het zo moeten werken wie kan me helpen

Gebruik de volgende keer leestekens. Dan is het wat makkelijker te begrijpen. Er moet wel een smtp-server ingesteld staan ja. Maar heb je dan een smtp van je internet provider ingesteld of heb je zelf al wat draaien?

ik heb zelf niks draaien dus heb die van me provider er staan ik ben wel eens bezig geweest met een smtp server maar daar kom ik helemaal al niet uit
ik ben overigens slecht met leestekens

Punten aan het eind van de zin is al een hele verbetering hoor;). Ik weet niet of de mailserver van je provider wel mail accepteert die via zo'n script verzinden wordt. Als je een Xitami server hebt opgezet kun je ook een mailserver opzetten. Misschien staat hier wat tussen.

ja die advaced smtp server is wel een leuk simpel progje . werkt goed helaas is het tijdelijk. ik zoek voor zoiets toch meer freeware .
maar ben bang dat ik het weet php installer blijkt dus niet goed te werken op me servertje,
want ik heb getest met een counter script en dat werkte dus niet wat het simpelste is in php en op alles zou moetten draaien zonder data base.
ik heb apache erop gezet die werkte dus wel tot een deel dan en dat is dus het deel dat ik in me teller de error krijg dat de apache cgi niet werkt .
de server status geeft daarbij aan dat de odbc driver niet goed is.
zou dat het kunnen zijn.

Volgens mij is het het best als je niet de installer neemt. Daar zitten bepaalde onderdelen niet bij. Het is dan wel wat lastiger dan met de installer maar met de handleiding erbij lukt het wel denk ik.

apache draait vraag niet hoe maar die odbc is voor de mysql dat zal me voorlopig een worst zijn maar ik krijg de redirect cgi idere keer voor me neus moet iets in de ini doen maar dat lukt me ook niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan