webserver pc specs

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dastrus

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2010
Hallo,

Ik wil graag thuis websites gaan hosten voor mezelf en eventueel anderen. Nu vraag ik me alleen af naar welke specs ik moet gaan kijken. Ik ben voornamelijk alleen bekend met een gaming pc en ik ga er van uit dat een webserver andere specs nodig heeft (voornamelijk onboard videokaart). Mijn vraag is dus: Waar moet ik op letten als ik een webserver aanschaf?

Het OS wordt Ubuntu.

Alvast bedankt,

Dastrus

Ik ben zelf geen Webserverexpert, maar dit kan ik toch wel noemen:
1. zuinig (>geld)
2. snelle lan (dus gigabit), eventueel een pci(-e) lan-kaartje
3. processor met een grote hoeveelheid flops en grote verhouding vermogen (W): flops (of Hz, als je het aantal FLOPS niet kan vinden)
4. veel opslagruimte, dus liever 1x 2tb, dan 4x500GB (niet alleen qua snelheid, maar ook qua verbruik scheelt dat)

Bedankt voor je reactie AndreazZz. Ik wacht nog even op wat meningen van anderen over dit onderwerp.

Nu wel nog een vraagje, wat bedoel je precies met punt 3? Ik ben niet de grootste hardware kenner, dus ik weet niet wat ik precies moet zoeken in een processor. (flops?)

Ach, laat punt 3 maar zitten. Het gaat daar om hoeveel berekeningen de computer per seconde kan maken (Floating Point Operations per Second), maar dat kan je nergens eigenlijk vinden. Maar je moet erop letten dat je een zo snel mogelijk moederbord nodig hebt, wat ook je processor en de maximale snelheid van je harde schijven niet teniet doet.
Het beste kan je 2,5" harde schijven gebruiken: die zijn zuiniger en soms ook sneller dan hun 3,5" equivalent (of had ik dat al gezegd?).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan