Webserver toegang.

Status
Niet open voor verdere reacties.

simonp

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2001
Beste mensen,

Ik heb al enkele jaren een webserver op mijn pc met via DynDNS een verbinding via een dynamsich adres. Dit werkte goed. Sinds vorig jaar heb ik enkele dingen aangepast. Ik heb een nieuwe router Sitecom 300N, een externe disk (Lacie 500 server), en mijn lokale netwerk is uitgebreid met o.a. een Suse Linux pc. Gek genoeg werkt mijn webserver niet meer via het dynamisch adres. Ik krijg een antwoord dat het adres niet is ingesteld op ontvangen/versturen van berichten.

Ik heb op de ene PC Windows Vista met IIS 7 als webserver. Op de andere pc Suse Linux met Apache als webserver. Lokaal werkt het allemaal wel. Ik kan de externe Lacie drive benaderen via adres 192.168.0.2. Op alle pc's kan ik de websites benaderen, door de adressen 192.168.0.11 en 192.168.0.12 op te geven (en de website op de eigen pc door localhost).

De DynDNS updater werkt prima. Hij geeft netjes aan dat regelmatig het dynamisch adres wordt geupdated. Als ik direct via dat adres probeer te benaderen krijg ik als respons hetzelfde als dat ik mijn webadres opgeef:

Safari kan de pagina 'http://62.45.222.148/' niet openen omdat er geen verbinding met de server '62.45.222.148' tot stand kan worden gebracht.

Heeft iemand enige ideen voor mij. Misschien heb ik wel een hele stomme fout gemaakt. Misschien is het iets heel ingewikkelds. Kan het wellicht zijn dat de externe drive zichzelf zo configureerd dat deze alle berichten voor de webservers afvangt?

Laatst bewerkt:
Heb je in je sitcom wel de poort 80 geforward naar de webserver?

Ik heb die ingevuld:

Bij de uitleg van port fowarding staat:

Items in deze tabel geven u de mogelijkheid om automatisch gebruikelijke netwerk services door te sturen naar een specifieke PC achter de NAT firewall. Deze instellingen zijn alleen nodig wanneer u een server zoals een webserver of e-mail server op uw lokale netwerk wilt hosten.

Echter er is ook een tabblad met "virtuele servers"

U kunt de router configureren als een Virtual Server waarmee u gebruikers vanaf internet toestaat te verbinden met bepaalde services, zoals WEB of FTP, op uw lokale PCs. Afhankelijk van de gevraagde service poort zal de router de externe service vraag doorsturen naar de juiste interne server (welke op een van uw lokale PCs draait).

Ik zie geen verschil tussen beide opties. Verder is er nog de mogelijkheid om een dynamisch adres op te geven in een DDNS tablad in toolbox: daar kan je dus je adres zoals door DynDNS wordt gegeven invoeren.

Ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd. Ook voor de server op de linuz pc. Nu laat ik poort 80 naar 192.168.0.11 forwarden (de Vista/IIS pc) en heb ik hetzelfde nummer ingevuld bij virtuele server en ik heb mijn DynDNS adres (spvdijk.dnsalias.com) bij DDNS ingevoerd.

Resultaat niets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan