webserver van buitenaf te bereiken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter DvE
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DvE

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Hoi,

ik heb lokaal een apache server draaien met php en mysql. Ik heb hierop een forumpje van phpbb. Nu wil ik het zo krijgen dat mensen van buitenaf hier ook bij kunnen komen, hoe doe ik dat? En ik wil ook graag dat het dan beveiligd is, dat ze niet zomaar files kunnen deleten ofzo. Als ik vanaf een andere computer mijn ip adres intyp, krijg ik dan meteen te zien wat ik zelf zie als ik localhost intyp?
Bedankt voor de hulp!

als je wilt zorgen dat je bijv. via jouw eigen website doorgelinkt wordt naar het forum, dan moet je provider zogenaamd ip-forwarding ondersteunen.

je website staat op een ip-nummer, en dat kan dan worden doorgestuurd.

Het probleem is wel dat je zit met de beveiliging. Hier ben ik zelf ook nog niet helemaal uit. Ik heb wel Apache draaien, maar nog niet de beveiliging in orde.

Misschien iemand anders??

het ligt een beetje aan de manier waarop jou server verbonden is met het internet. In feite moet je er dus voor zorgen dat als er een aanvraag op jou ip binnen komt ( op poort 80 ( standaard)) dat jou webserver dan de pagina stuurt die jij hebt staan als webpagina.

Zit je dus achter een router zul je poort 80 moeten forwarden naar jou interne server. Vanaf dat moment is je pagina dus te bekijken van buitenaf. Over de beveiliging,

volgens mij staat het standaard ingesteld dat apache geen inhoud van mappen weergeeft op het moment dat je een map wil benaderen, je moet dus de filenaam weten van een bestand wat erin staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan