Webserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

*Baia*

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2001
Beste mensen,

Ik heb een apache server (inclusief php en mysql) op mijn computer draaien. Ik dacht dat dit een webserver was waardoor mensen vanuit de hele wereld mijn site (die in de root staat) kunnen bekijken.

Nu blijkt dat dat alleen kan op ons thuisnetwerk en dit is niet de bedoeling. Ik wil het als echte "webserver" laten draaien.

Wat moet ik doen?

Jeroen

Bewerkt:
Ik heb adsl met een upstream van 16 kb/sec en een vast IP adres.

Hoe is je internet verbinding geregeld ??
Hangt je webserver rechtstreeks achter je internet modem of zit er een router tussen ??

Dag Blokkie,

De internet verbinding komt rechtstreeks op mijn pc binnen. Via een kabeltje gaat ie naar de HUB waar de verbinding wordt gedeeld met mijn huisgnoten.

Jeroen

ok ik zit achter een router met firewall, en ik heb een softwarematige firewall...mijn instellingen:
- apache
- php
- mysql
mensen kunnen gewoon mijn site op internet bekijken...
en ja, ik heb idd 1 ding heel specifiek moeten doen..
ik heb de router zo afgesteld dat hij mijn interne ip-adres (het ip dat je van je router toegewezen krijgt) een poort openzet, door welke apache uitzend.
Bij mij heet dit een 'virtual server'.
intern ip kun je uitvinden door start --> uitvoeren --> cmd [enter] --> ipconfig [enter]
dan zie je iets met 192.168.......da's je interne ip...
suc6 :thumb:

Wanneer ik IP-config wil opstarten via "uitvoeren" dan krijg ik dat ms-dos scherm ongeveer 0.4 seconden te zien. Dan sluit ie die automatisch af.

Hoe zorg ik dat dat scherm langer blijft staan?

Jeroen

let wel op he
bij uitvoeren moet je "cmd" typen, dan verschijnt er een ms-dos venster en DAN moet je ipconfig typen...
dit is overigens vor windows 2000 & XP...
bij win 98 en me kun je bij uitvoeren "winipcfg" typen...dan zie je het ook
typ je wel ipconfig in dat dos-scherm en sluit hij dan af....
dat hoort niet te gebeuren, kijk hier eens:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;104173

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan