Webserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Softwarefreak

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2005
Hoi....

Ik Wil graag een eigen webserver gaan installeren.
Ik heb een win2003 web edition versie, en frontpage..
hier maak ik graag website`s mee. En een leuk pc tje om mee te expirimenteren. Mijn vraag is.. Heb ik hier voldoende aan om een webserver te kunen draaien. Als ik sommige verhalen lees over een webserver installeren... dan heb ik wel 5 tot 10 progs nodig om het hele zaakje draaiende te kunnen krijgen. En dat zie ik nou niet zitten. Wie kan mij advies of raad geven..

Bij voorbaad dank...

groetjes..

Het ligt er natuurlijk aan wat je exact wil, gewoon html pagina's werken prima (via IIS in windows) wil je bv PHP gebruiken of SQl dan heb je daar software voor nodig.

Hey...

Bedank dankt voor de link Upsidaisy... maar had hem al
eens gelzen... mooi artikel.. maar net niet helemaal wat ik wil.
En GForze ik wil inderdaad alleen maar html page`s maken. Volgens mij kan dat ook alleen maar met frontpage.. ik werk met versie 2003.. maar ben nog maar een beginneling op dat gebied. Dus als ik jou goed begrijp dan heb ik aan win2003 web en frontpage voldoende...?? En wat voor firewall adviseer jij..

Greetz...

Je hebt idd genoeg, je gebruikt frontpage voor het creeeren en in windows 2003 zit IIS waarmee je een HTML webserver kan draaien.

Qua firewall is het een beetje afhankelijk van hoeveel veiligheid wil je en wat mag het kosten, klinkt flauw, maar als het gratis moet zou ik voor bv zonealarm gaan, terwijl dat normaal niet echt mijn voorkeur heeft.

Hoi GForze..

Is me gelukt hoor... webserver werkt inderdaad...
Maar nu het fine tuning en beveiligen. Voor zover ik weet is ISA server het beste. Maar dat word me toch echt net te moeilijk. Heb trouwens ook een NL versie van 2003 serv, Een beetje engels oke.. maar alles vind ik net te moeilijk. En ISA is er denk ik niet in het NL..??
Maar er zijn nog meer firewalls. Nu heb ik ook gelezen dat een firewall voor een webserver niet echt voldoende is. Want als ze mijn site willen hacken dan doet de firewall hier niets tegen. Omdat poort 80 open staat. Hoe los ik dit op..? Wel heb ik IPsec geconfigureerd.. ik weet niet of dit het al een stuk veiliger maakt. Heb het overgenomen uit een tutorial, en het werkt. In ieder geval nog bedankt.

Greetz... ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan