Webserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Thies

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2007
Goeiendag,

Ik heb een klein probleempje met mijn webserver.
Mijn router is te benaderen via het externe ip-adres.
Dit is balen, want, iedere 5 minuuten nadat de webserver is opgestart, verandert het ip-adres weer terug naar die van de router.

Met de webserver bedoel ik dus mijn eigen gehoste site.

Of terwijl, als ik sochtends mijn pc aanzet en naar school ga. Doettie het nog als ik thuis weg ga. Maar als ik op school ben, is het ip-adres overgenomen door de router.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

B.v.d. Mark

Laatst bewerkt:
ik snap je vraag niet.
welke ip adressen hebben we het over.
website gehost....waar

Heb je thuis een computer (webserver) staan die je via een router aan het internet hebt verbonden? Dan moet je op je webserver een handmatig ip-adres invullen. Geen hem niet het ip-adres van de router (vaak 192.168.1.1) maar een andere, bijvoorbeeld 192.168.1.150. Dus niet automatisch laten kiezen, want dan kan het ipadres nog wel eens veranderen.

Vervolgens op de router poort 80 laten forwarden naar het handmatig ingevulde ip-adres (192.168.1.150). Dit is vaak te vinden bij de NAT instellingen. Klaar.

Laatst bewerkt:
Ja, dat weet ik allemaal, heb ik ook gedaan

Maar je router heeft een standaard ip-adres.
192.168.1.254 in mijn geval (KPN Experia box)

Daarnaast heb ik een webserver die via het externe ip adres te benaderen is.
86.94.208.215

Het probleem is dat, je via het externe ip-adres ook bij de router komt.

En die zitten elkaar dus in de weg.
De ene keer krijg ik prachtig mijn website (zowel lokaal als van buiten) en de andere keer krijg ik de router (alleen lokaal).

Of terwijl op de router moet het uit gezet worden.

Maar de functies in de Experia Box zijn waardeloos.

En kan niks over toegang van buitenaf vinden.

Dit via het externe ip-adres toegang krijgen, is ooit ontworpen om van buitenaf instellingen tekunnen wijzigen zoals helpdesks of computerzaken.

het probleem is dus dat het in mijn router automatisch aanstaat, zonder een plek waar je uit kan zetten.

DUiDELIJK??;)

Laatst bewerkt:
1. Vast IP adres maken, op je webserver.. bijvoorbeeld 192.168.1.253
2. inloggen in Experia Box, hier je NAT op port 80 doorsturen naar 192.168.1.253
3. nu is vanaf extern je server berijkbaar!

heb je al gekeken bij de instellingen van je firewall, zowel op de Server als op Experia?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan