webservice promoten

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn12321

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2011
Hallo,

Ik ben met nog 3 anderen mensen bezig met het bouwen van een soort administratiesysteem voor verenigingen (sportclubs, hobbyclubs, scoutings etc). Zijn er mensen die tips hebben hoe we dit het beste kunnen promoten?
Ons doel is dat leden en trainers/penningsmeesters/beheerders alles op hetzelfde systeem doen, wat uiteindelijk voor iedereen tijd bespaart. De kosten zijn (zover wij vinden) niet hoog: 9,99 voor 1ste jaar, daarna 19,99. Steeds per jaar betalen dus geen 'stiekeme dingen'.

Ik dacht eerst om gewoon sites van verenigingen te zoeken maar dat mag niet hè (omdat het spam is)?
Omdat uiteindelijk de eigenaar van de vereniging het kiest lijkt het ons niet nuttig om te adverteren op internet? Of zien we dit verkeerd?

Of hoef ik me hier niet eens druk om te maken en gaat dit uiteindelijk vanzelf als je een paar klanten hebt?

Heel erg bedankt!

<toevoeging: we hoeven geen bakken geld te verdienen, de kosten eruit en een budget voor een volgend project zou al top zijn! Mocht je tips hebben over een andere prijs, horen we het ook graag!!!!!!>

Laatst bewerkt:
Hallo martijn,

Ik zou eens bij een aantal clubs gewoon aanbellen en met het voorstel komen. Ik denk dat je gewoon een 1 op 1 gesprek moet aanvragen. Je moet er wel vanuit gaan dat verenigingen waarschijnlijk minder animo hebben voor zoiets. Misschien is het juist een idee om het gratis te houden maar dan met reclame erin (zodat je inkomsten genereerd met advertenties). Een beetje het zelfde princiepe als helpmij.

Bedankt voor je reactie,
Ik ben zelf niet zo een fan van reclame, en ik ben ook bang dat je dan van die alu-hoedjes krijgt die er vanuit gaan dat je gegevens doorverkoopt. Maar ik zal dit inderdaad in mijn achterhoofd houden voor als inderdaad niemand reageert.
Hoeveel denk je dat we max kunnen vragen aan een vereniging? We hoeven er geen miljoenen aan te verdienen, we willen eigenlijk een leuk leerprojectje hebben waar we de kosten uit terug verdienen en wat geld hebben voor een volgend project :)

Ligt er maar net aan wat je systeem biedt. Administratie is heel breedt. In dermate breed dat het ene systeem echt winstgevend kan zijn terwijl het andere systeem hoogstends een paar 10tjes op jaarbasis kan verdienen. Zelf heb ik voor mijn eigen bedrijf ook een dergelijk systeem gebouwd. 20 euro op jaarbasis vind ik zelf best weinig voor een volwaardig administratie systeem, maar in hoeverre is dit volwaardig. Misschien kan je mij een demo laten zien zodat ik er iets beter naar kan kijken?

We zijn er nog druk mee bezig :)
Wat we zeker gaan bouwen:
-leden aanwezigheid (bij activiteit en leden kunnen aan/afmelden voor activiteit)
-activiteiten plannen
-activiteiten zien
-beheer over geld, voor groep als voor penningmeester
-iedereen 1 account, dus ook als je lid bent en je begeleid een groep en je bent ouder van een kind en...
-social media beheren (zodat het beheer personen toegang kan geven en ontnemen)
-berichten dienst
-file share
-uitgebreide email dienst (groepen mailen, deelnemers aan activiteiten mailen, beheer kan templates maken)
-site word helemaal responsive
-later een app
-API erbij maken zodat verenigingen data zoals activiteiten ook op de site kunnen zetten

En we gaan zorgen dat we een goede support bieden voor zowel de beheerders als de leden die het systeem gebruiken. Als we nog iets bedenken voegen we dat ook nog toe, als verenigingen zelf ook nog ideeën hebben kunnen ze dat ook altijd melden. Het is een leerproject dus hoe meer hoe beter ^^

Laatst bewerkt:
Klinkt erg intressant. Hoe zit het met beheer over geld? Normaal gesproken is dit een erg ingewikkeld procces (namelijk facturen maken, offertes maken, BTW aangifte, etc.). Als dit volledig is kan je waarschijnlijk wel meer dan alleen voor stichtingen en verenigingen gaan verkopen. Eventueel zou je ook even op de chat kunnen komen. Daar ben ik ook aanwezig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan