webshoppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolmop

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
Berichten
1
Ey beste mensen, ik ben nieuw hier maar heb wel een vraag over javascript.

Ik en een vriend van me hebben een klein winkeltje en zijn producten aan het verkopen.
We hebben al een soort webshop gemaakt alleen zit ik met een probleem.
Is het mogelijk met javascript, dat als ik op een product klik, hij dan wordt getoond op een andere pagina. (dus eigenlijk gewoon een winkelmandje) dat de producten worden opgeslagen, en hoe kan ik dat het beste doen. Ik ben verder een beginnend javascripper dus nog niet zo heel handig :)

alvast bedankt.
 
ik heb 2 manieren bedacht voor je probleem (beide weet ik niet 100% zeker of het mogelijk is)

____________________________________________________________
____________________________________________________________

wat je zou kunnen doen is met een database werken (of ondersteund je server dat niet?)
de preciese code zou ik niet 1,2,3 weten, maar je kan het zo doen dat wanneer iemand ergens op klikt dat dan die gegevens in de datebase bijgeschreven worden (dit moet je dan wel kunnen kopelen aan de gebruiker ;) dit zou je kunnen doen door te sorteren op ipadres of wanneer je een inlogsysteem hebt dat aan de gebruikersnaam binden).
vervolgens als de gebruiker naar het winkelmandje gaat dan moeten de gegevens die in je database staan eruit gehaald worden en getoont en worden verzonden naar jou wanneer ze op verzenden klikken. ook moet de database weer schoon gemaakt worden wanneer men op verzenden heeft geklikt.

3 nadelen...
-je moet verstand hebben van database
-je moet de code zelf schrijven (denk niet dat er zo'n code bestaat)
-maar het grootste nadeel: wanneer de gebruiker de site verlaat zonder het winkelmandje leeg te maken, dan raakt je database redelijk vol, dus je zal regelmatig alles moeten verwijderen in je database.

____________________________________________________________
____________________________________________________________

wat je anders ook nog kan proberen is met een string werken.
wanneer iemand ergens op klikt wordt er een stukje tekst (bijvoorbeeld product1 waardoor de string de waarde "product1+" krijgt (de plus zodat je kan aangeven wanneer er weer een nieuw product komt) vervolgens wordt product3 ook toegevoegd en krijgt de string de waarde "product1+product3+")aan de string toegevoeg. en vervolgens wordt in het mandje wordt die string weer gesplitst (ik weet niet of je een string makkelijk kan splitsen. dus dat kan iets zijn waardoor dit niet gaat).

____________________________________________________________
____________________________________________________________

suc6 met je webshop verder ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan