Website aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barty10060

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2013
Ik heb een website maar is het misschien mogelijk om op een andere pagina de tekst te veranderen en niet helemaal in de code de code veranderen

Weet jij hier meer over en kan je me hierbij helpen?

Ik hoor het graag en alvast bedankt voor de mensen die op dit bericht reageren

Welkom op Helpmij.nl.:)

Verplaatst naar de juiste sectie.

Met php kan dat makkelijk, ook wel met html maar da's iets moeilijker.

Kun je misschien uitleggen wat het doel is? Wat moet er gebeuren?

Bijvoorbeeld je wil dus snel even wat aanpassen en als je bijvoorbeeld index hebt en dat je op tekstvak1.html daar kun je de gedeelte tekst neerzetten.

Oké, dan kun je met php dat vrij makkelijk doen.

Je maakt een pagina met een form voor de tekst die je wilt hebben. Daarna ga je naar de pagina waar je het tekstvak staat. Bij de value van het tekstvak vul je dit in:

HTML:
"<?php echo htmlspecialchars($variable); ?>"
Dan krijgt de textbox de waarde van $variable. (een php variabele)

Snap je hoe php werkt?

Ik ben er mee bezig maar wat je nu zegt wordt het lastig.

Heb je een voorbeeld website waar je dat in demonstreert

bvd
bart

Ja, wat wil je wijzigen?

Want nu voer je tekst in in de textbox en die wordt weergegeven op een andere pagina.
Wat wil je precies wijzigen?

Gewoon voor dat ik als ik iets nodig heb of iets moet toevoegen dat het makkelijker kan dan dat je bij de code moet

Ja, dat begrijp ik ook. Maar in welke zin?

Heb je bepaalde dingen die je wilt wijzigen? Zoals data o.i.d.?

Anders kun je ook nog zeggen met php_put_content dat je de code in een bestand zet, gewoon txt. En dan doe je op je index.php weer include code.txt, dan kun je dat bestandje aanpassen.

Oké, dan is denk ik een goede oplossing 2 bestanden te maken, eentje noem je deel1.txt, en de andere deel2.txt.

Daarna kun je doormiddel van file_put_contents dat bestandje aanpassen,http://php.net/manual/en/function.file-put-contents.php, kijk ook bij example.

Op de indexpagina doe je gewoon include deel1.txt en include deel2.txt en voila, daar is je site.

Ik ga even kijken heeft u anders whatsapp dat gaat wat sneller

Of u email adres gaat net zo snel

Dan wel via persoonlijk bericht

Ik ben geen verenigingslid, dus ik kan geen persoonlijk bericht sturen.

Misschien kunt u in de chat kijken of iemand u nog verder kan helpen, dit is namelijk heel basis programmeren.

Anders wil ik u straks of morgen nog wel verder helpen in de chat, maar nu gaat hem even niet worden.

Ja, ik kom over 15 minuten ongeveer wel even in de chat, of is het een klein probleem wat via het forum kan?

Ik wou graag dat je me even help met het installeren het werkt niet goed namelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan