Website advies

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ramazan68

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jul 2011
Goedendag allen,

Binnenkort zou ik graag met een vriend van me een website willen maken. Bijvoorbeeld een website om auto's te verkopen, maar zoals we allemaal weten is er een hele grote Marktplaats, waar duizenden auto's staan, en ook allemaal andere autosites. Nu zou ik graag wat willen bijverdienen met zoiets. Heeft iemand misschien advies, zal het het proberen waard zijn, zullen we met de tijd bekender worden?? Natuurlijk moet je reclame maken dit en dat. Alle reacties zijn welkom. Fijne avond.

Met vriendelijke groet,

Ramazan

Wanneer je het goed en slim aanpakt met bijvoorbeeld zoekmachines zul je uiteraad veel bekender worden. Maarja dat is nog niets vergeleken met het ontwikkelen van de website.

Het ontwikkelen van de website vereist veel tijd en programmeer taal, maar wanneer je er 100% achter zal staan en wanneer je 100% tijd er insteekt van het maken van je website zal dit voor geen enkel probleem vormen.

Echter is er wel nog één probleempje, er zijn al talloze website's op dat gebied, dus als je nu zou beginnen zal je wel wat achterlopen met gebruikers van de website, maar dit is een kwestie van tijd en het slim aanpakken kwa reclamen maken enzo, zoals al eerder is gezegd...

Veel succes!

Bedankt voor de reacties, hopelijk zal het lukken en wat worden.

Mvg

Hoi Ramazan68,
Vergis je niet: een hele onderneming, als dit jullie eerste site wordt...
Ik denk dat voordat er sprake kan zijn van "bijverdienen", het eerst een zaak wordt van "bijleggen": investeren!
  • Investeren in de site: veel, heel veel tijd als je net begint. Websites maken is een vak, en zoiets vraagt wel een professionele aanpak. Je moet goed ingevoerd zijn in o.a. de codering van html, css, php en javascript, en daar gaan wel een paar jaar overheen.
  • Of een bestaand CMS gebruiken en aanpassen, vraagt ook tijd en kunde, en wellicht aan te schaffen software.
  • Of de site laten bouwen door een professional > de kosten zullen terugverdiend moeten worden...
  • In vrijwel elke markt (auto's verkopen, huisdieren, noem maar op) zijn al tal van (grote) websites die hetzelfde doen. Om daar als beginnende concurrent tussen te komen, is erg lastig en vraagt o.a. veel investering in reclame: niet alleen op internet, ook advertenties in andere media, enz. Dan nog is het de vraag of het lukt, ook al pak je het slim aan; in elk geval niet op korte termijn, lijkt me.
  • Maar ook investering in allerlei "bijkomende zaken": kosten webruimte, inschrijving / contributie Kamer van Koophandel, contract afsluiten met een bank voor bv. PayPal incasso, grondige financiële administratie opzetten en bijhouden, afdracht aan de belastingen, enz. Er valt van alles te regelen.
  • Ook zal je met je compagnon goede onderlinge afspraken in een contract op papier moeten zetten; want wat moet er gebeuren als bv. één van de twee over een half jaar in een dijk van een baan rolt of verhuist, en geen tijd/geld meer voor de site overheeft?
Om niet onverhoopt onderuit te gaan, denk ik dat het heel noodzakelijk is om eerst een ondernemingsplan op te zetten waarin al dit soort dingen aan de orde komen. Met deadlines voor verdergaan als op een bepaald moment een bepaald doel niet is gehaald. Anders blijf je er geld in pompen terwijl je geen garantie hebt dat het over .. maanden wel goed gaat draaien.
  • Nog wat overwegingen bij het opzetten van een site: zie dit topic.
Misschien is het beter om te beginnen met een minder grootschalige site / projectvorm, om ervaring op te doen?

Succes bij de verdere brainstorm!
CSShunter

Laatst bewerkt:
Allemaal belangrijke informatie, wat er allemaal bij komt kijken. Hartelijk bedankt allemaal voor de informatie. Zal nog veel moeten leren denk ik.

Met vriendelijke groet,

Ramazan

Ik zou beginnen met een website met wat minder concurrentie. Begin bijvoorbeeld eerst een website voor bepaalde onderdelen. Zo leer je werken met websites en website promotie, je hebt minder concurrentie en zal dus sneller wat bijverdienen. Wanneer dit goed loopt, kan je de website uitbreiden of een andere website maken voor grotere onderdelen etc.

Denk groot, begin klein =)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan